جهادگران نمونه کشور در خانه ملت تجلیل شدند + اسامی
کد خبر: 3989237
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
در مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی؛

جهادگران نمونه کشور در خانه ملت تجلیل شدند + اسامی

مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی امروز 17 مردادماه، برگزار شد و از جهادگران برتر این نهاد انقلابی تجلیل به عمل آمد.

جهادگران نمونه کشور در خانه ملت تجلیل شدند + اسامیبه گزارش ایکنا، مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی امروز 17 مردادماه، با حضور سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی و محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در خانه ملت برگزار شد و از جهادگران برتر این نهاد انقلابی تجلیل به عمل آمد.

سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: انقلاب اسلامی با شعار نه شرقی، نه غربی به پیروزی رسید و این شعار سرلوحه مردم و مسئولان قرار گرفت. با رصد صحیح شرایط، متوجه شدیم که کشور برای حراست از خود، به دو عنصر اساسی توسعه فرهنگی که زیرساخت پیشرفت کشور است و توسعه علمی و فناورانه نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه در پی تحقق انقلاب فرهنگی، جهاددانشگاهی نیز در ۱۶ مرداد ۱۳۵۹ تشکیل شد، گفت: با تشکیل این نهاد تلاش شد تا از ظرفیت این حوزه برای تربیت دانشجویان مؤمن و معتقد استفاده شود تا از توان این جوانان انقلابی در بخش‌های مختلف کشور بهره گرفته شود.

طیبی با تأکید بر اینکه با شروع جنگ تحمیلی، جهاددانشگاهی به سمت لجستیک جنگ حرکت کرد و اقدامات مختلفی از جمله نوسازی سیستم ناوبری هواپیمای F5، خط تولید موشک کاتیوشا، طراحی بالن‌های پدافند غیرعامل  و .. را در دستور کار خود قرار داد، گفت: از سال ۱۳۶۲ که مدیریت دانشگاه‌ها به شکل طبیعی بازگشت، تمرکز اصلی فعالیت ما روی حوزه‌های علمی و فرهنگی ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد: در حوزه پزشکی نیز با توجه به نیاز جامعه، به حوزه درمان ناباروری ورود پیدا کردیم. پژوهشگاه رویان و پژوهشگاه ابن‌سینای جهاددانشگاهی، دستاوردهای بسیار قابل توجهی در حوزه درمان ناباروری داشته‌اند و امروزه این دو پژوهشگاه از فناوری‌های بسیار نوین و به روز دنیا در درمان ناباروری استفاده می‌کنند.

طیبی ضمن تأکید بر این نکته که جهاددانشگاهی همواره تلاش داشته است که تحقیقات کاربردی را تا دستیابی به دانش فنی و تولید محصول ادامه دهد، پیشنهاد داد برنامه هفتم توسعه به گونه‌ای نوشته شود که تحول اقتصادی در کشور ایجاد کند.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، نیز در مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی و تجلیل از جهادگران نمونه این نهاد، با تبریک سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی به عنوان مولود مبارک انقلاب اسلامی در تعبیر رهبر معظم انقلاب و نیز روز خبرنگار یاد، شهدای جهاددانشگاهی و خبرنگار را گرامی داشت.


بیشتر بخوانید:‌

مهم‌ترین مشکل کشور مدیریت و نحوه حکمرانی است


قالیباف گفت: علم و دانش زمانی اثر می‌گذارد که گرهی از کار مردم باز کند و در خدمت جامعه باشد. ما که متکی به فرهنگ قرآنی و اهل بیت(ع) هستیم باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم و زندگی را به حدی برای مردم در آرامش و آسایش کنیم که واقعا آن‌ها بتوانند بندگی خدا را کنند و این مهم‌ترین وظیفه ماست.

رئیس مجلس بیان کرد: واقعیت این است که در این زمینه کارنامه قابل قبولی نداریم؛ اما اشکال ما کجاست؟ آیا امکانات نداریم؟ اینطور نیست. ما امکانات قابل توجهی داریم؛ به اندازه حدود ۵ میلیون بشکه نفت (مجموعه گاز و نفت و فراورده ها) مصرف داخل داریم. از طرفی یک ظرفیت هم برای صادر کردن به رغم مشکلات داریم که حول و حوش ۸ میلیون بشکه نفت سرجمع مجموع ظرفیت های موجود ماست.

قالیباف تأکید کرد: مهم‌ترین مشکل کشور مدیریت و نحوه حکمرانی است. همه ظرفیت‌های مادی و نیروی انسانی ما هم‌افزایی ندارد و این ظرفیت‌ها را از بین می‌بریم و در کنار آن ناعدالتی و تبعیض بالایی وجود دارد.

وی بیان کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی و پیشران است اما در کنار این نهاد، پیشران‌های دیگری هم در بخش‌های مختلف داریم که با هم رقابت دارند. من معتقدم قبل از اینکه این پیشران‌ها را داشته باشیم اول باید این مسئله را تعیین تکلیف کنیم اصلاً پیشران‌های رشد و توسعه ما در کشور کدام هستند؟ آیا ما بناست در همه موضوعات به عنوان اولویت اول وارد شویم و آن را حل و فصل کنیم؟

وی خطاب به رئیس جهاددانشگاهی گفت: ما هم معتقدیم حتماً با برنامه می‌توانیم کشور را از همه این نابسامانی‌های اقتصادی نجات دهیم اما به شرط اینکه فهم مشترکی از اینکه می‌خواهیم چه کار کنیم داشته باشیم و به یک اتفاق نظر در مجلس، دولت، دانشگاه‌ها و بخش خصوصی برسیم و اولویت‌های خود را مشخص کنیم. البته در کنار این موارد، باید روحیه جهادی، فرهنگ گذشت، ایمان به سنت‌های الهی و مردم هم داشته باشیم.

آیین چهل و یک سالگی جهاددانشگاهی با ارتباط تصویری زنده طی واحدهای سازمانی این نهاد و معرفی و تقدیر از جهادگران نمونه کشوری پایان یافت.

اسامی جهادگران نمونه 

اسامی جهادگران نمونه‌ کشوری که امروز در این آیین تجلیل شدند، به شرح زیر است: «لیلا ناصرپور از جهاددانشگاهی قم، راحله رستمی کتشالی از پژوهشکده علوم بهداشتی، مسعود وثوق از پژوهشگاه رویان،‌ ابوالفضل شیرازی از پژوهشگاه ابن‌سینا، مجید نجفی از زرمهریاز جهاددانشگاهی علم و صنعت، نبی‌اله کوچکی ایوه از جهاددانشگاهی خوزستان، شهپر حقیقت از پژوهشکده سرطان معتمد، امیر آزادی از جهاددانشگاهی خواجه نصیر، ابوذر پورمدنی از  جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان، بیتا حامد از جهاددانشگاهی کرمانشاه، محمدمهدی مشیدی از مرکز اطلاعات علمی، علی حیدر بیگی از جهاددانشگاهی ایلام، الهام امیرسالاری از جهاددانشگاهی تهران، حسین مهرجردی از دانشگاه علم و فرهنگ، لیلا اجلی قشلاجوقی از  جهاددانشگاهی زنجان، طاهره غلامی از جهاددانشگاهی فارس، مجتبی اسعدی از جهاددانشگاهی خراسان رضوی، مصطفی سرایی از سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، فاطمه عزیزی هرمز از جهاددانشگاهی همدان، محمدرضا دهقانی فیروزآبادی از جهاددانشگاهی یزد، وحید نظری از جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، بهنام رفیعی‌مهر از جهاددانشگاهی صنعتی شریف، نرگس یگدانه از جهاددانشگاهی اصفهان، علی صدیقی از جهاددانشگاهی هنر، امیررضا میربیک از جهاددانشگاهی لرستان، الهام شیرمحمدی از صندوق قرض الحسنه دانشجویان، حسن قلی‌زاده  از جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، احمد شیرپاک از دفتر مرکزی جهاددانشگاهی، آسیه خزیمه‌نژاد از جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مرتضی امیدی شریفی از جهاددانشگاهی گیلان، سید یوسف حسینی از دفتر مرکزی جهاددانشگاهی، صدیقه مظفر از جهاددانشگاهی هرمزگان، حمید آب روشن از جهاددانشگاهی علم و صنعت، مهشید منزوی از دفتر مرکزی جهاددانشگاهی، اعظم رضایی از دفتر مرکزی جهاددانشگاهی»

یادآوری می‌شود؛ در پایان این مراسم کارت خبرنگار افتخاری ایکنا به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران اهدا شد.

انتهای پیام
captcha