سمینار درک صحیح قرآن در مصر برگزار شد
کد خبر: 3989740
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶

سمینار درک صحیح قرآن در مصر برگزار شد

انجمن جهانی دانش‌آموختگان الازهر شعبه استان دقهلیه مصر سمیناری علمی را درباره شرح و تفسیر صحیح قرآن با هدف مقابله با انحرافات گروه‌های تندرو برگزار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، شعبه انجمن جهانی دانش‌آموختگان الازهر در استان دقهلیه مصر سمیناری علمی درباره شرح و تفسیر آیات قرآن را برای جمعی از دانشجویان و دانش‌پژوهان حوزه حفظ قرآن برگزار کرد.

ابراهیم الوزان، عضو هیئت علمی دانشکده قرآن کریم طنطا از استان غربیه مصر طی سخنانی در این مراسم بر اهمیت درک درست معانی و تفسیر قرآن برای مقابله با ادعاهای گروه‌های تروریستی و تندرو در تفسیر اشتباه گفت: این گروه‌ها در جهت اهداف خاص خود قرآن را به شکل غیر واقعی معنا می‌کنند.

الوزان تصریح کرد: از مهم‌ترین عواملی که به حفظ قرآن و تثبیت آن در ذهن کمک می‌کند، خلوص نیت، التزام به مصحفی واحد و تکرار و تمرین روزانه است؛ علاوه بر اینکه حافظ قرآن باید برخی راه‌های حفظ وجه تشابه سوره‌ها را بداند و دیگر اینکه از موضوع و مقاصد سوره و همچنین نقشه ذهنی سوره برای سهولت در حفظ قرآن کمک بگیرد.

فاطمه کشک، ناظر کل بر شاخه انجمن جهانی دانش‌آموختگان الازهر در دقهلیه هم به نوبه خود بر اهمیت قرآن در زندگی انسان و نقش آن در ساختن ابعاد مختلف شخصیت فکری، فرهنگی و رفتاری انسان تأکید کرد و گفت: قرآن در اصلاح اجتماع و ارتقای همه جانبه آن بیش‌ترین تاثیر را دارد.

انتهای پیام
captcha