استفاده از ظرفیت‌ فضای مجازی برای کمک به آزادی زندانیان
کد خبر: 3989928
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱

استفاده از ظرفیت‌ فضای مجازی برای کمک به آزادی زندانیان

مدیرکل دادگستری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دین مبین اسلام سرشار از آموزه‌های نوع‌دوستانه و دستگیری از نیازمندان است، گفت: شایسته است که ما هم مروج این فرهنگ اصیل باشیم و از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی برای ترویج فرهنگ کمک‌رسانی به آزادی زندانیان استفاده بهینه کنیم.

ارسالی امروز| استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای نهادینه کردن فرهنگ کمک‌رسانی به آزادی زندانیانبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، روز گذشته، ۱۹ مرداد ماه، در جلسه ستاد دیه استان، با عرض تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سید وسالار شهیدان، اظهار کرد: همه باید برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و محکومین مالی کمک کنند زیرا زندانیان و خانواده‌های آن‌ها به شدت در مضیقه و مشکل قرار دارند.

وی افزود: پخش خیرات و نذورات مردم در ایام محرم کار پسندیده‌ای بوده و بهترین جایی که می‌توان با توجه به شرایط کرونایی این نذورات را استفاده کرد همین بحث آزادی زندانیان مالی است و نجات یک زندانی، موجب رضایت خدا و اهل‌بیت(ع) را فراهم می‌کند. دین مبین اسلام سرشار از آموزه‌های نوع‌دوستانه و دستگیری از نیازمندان بوده و شایسته است که ما هم مروج این فرهنگ اصیل اسلامی باشیم. باید از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی برای ترویج فرهنگ کمک‌رسانی به آزادی زندانیان استفاده بهینه کرد. 

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: بانوان در کارهای خیریه و امور اجتماعی، ظرفیت بالایی دارند و خواستار تشکیل هیئت بانوان همیار و یاوران ستاد دیه را هستیم تا با فعالیت بانوان، بتوان کمک‌های مردمی مؤثری جمع‌آوری کرد. 

وی گفت: تعداد 300 نفر زندانی مالی در استان داریم که 28 نفر آن‌ها از باب مهریه در زندان هستند که از خیرین و مردم درخواست می‌شود به کمک این زندانیان بشتابند.

عتباتی در پایان اظهار کرد: تعداد 136 نفر زندانی مالی از ابتدای سال جاری تا کنون آزاد شدند که این تعداد با پرداخت مبلغی بالغ بر سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض از زندان آزاد شده و تعداد 76 نفر هم با کمک مسقیم خیرین از بند رهایی یافتند.

انتهای پیام
captcha