توسعه به امر سازش؛ هدف اصلی ستاد صبر
کد خبر: 3991049
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی بیان کرد:

توسعه به امر سازش؛ هدف اصلی ستاد صبر

ناصر عتباتی، رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: یکی از مشکلات جامعه کنونی کم شدن روحیه گذشت در افراد است که باید مورد توجه ستاد صبر و جزو اهداف اصلی این ستاد قرار گیرد. توسعه و رونق بخشیدن به امر سازش و بالا بردن فرهنگ گذشت نیز از دیگر اهداف این ستاد محسوب می‌شود.

ارسالی امروز ا توسعه به امر سازش یکی از اهداف اصلی ستاد صبر استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی، 24 مردادماه، در اولین جلسه ستاد استانی صبر، اظهار کرد: ایام سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان را تسلیت عرض کرده و صلح و سازش عجین شده با فرهنگ اسلامی و نشأت گرفته از آیات قرآن کریم، احادیث و سیره نبوی و اهل بیت عصمت و طهارت و جزء مبانی دینی و اعتقادی مسلمانان است.

وی افزود: یکی از مشکلات جامعه کنونی کم شدن روحیه گذشت در افراد بوده که باید مورد توجه ستاد صبر باشد و جزو اهداف اصلی این ستاد قرار گیرد، توسعه و رونق بخشیدن به امر سازش و بالا بردن فرهنگ گذشت نیز از دیگر اهداف این ستاد محسوب می‌شود.

عتباتی بیان کرد: در سال 1399 حدود 590 هزار فقره پرونده در دادگستری استان رسیدگی شده که این آمار بسیار بالایی بوده که زیبنده جامعه اسلامی نیست، این تعداد پرونده با ظرفیتی کمتر از 400 نفر قاضی رسیدگی شده که نشان دهنده کار مشقت بار و بسیار سخت قضات و کارکنان دادگستری است.

وی ادامه داد: این تعداد کثیر پرونده رسیدگی‌ها را طولانی می‌کند و دقت کافی را هم از قاضی گرفته و موجب نارضایتی از دستگاه قضایی خواهد شد، بنابراین از همه مردم می‌خواهم برای امور بی‌ارزش و کم ارزش وقت دادگاه را بیهوده نگیرند و اجازه دهند به پرونده‌های مهمتر با وقت و دقت بیشتر رسیدگی شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: از ریش سفیدان، متنفذین و معتمدین محلی درخواست می‌شود پای کار بیایند و در هسته‌های بخشایش دستگاه قضایی را یاری کرده و اختلافات مردم را با سازش حل و فصل کنند.

وی گفت: با بررسی انواع جرایم در سطح استان می‌بینیم که بیشترین آمار مربوط به توهین، اهانت و ضرب و جرح عمدی ساده بوده که به‌راحتی، هسته‌های بخشایش می‌توانند این موضوعات را با سازش خاتمه داده که کمک بسیار بزرگی به قضات است تا با وقت و دقت بیشتری به پرونده‌ها رسیدگی کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، تأکید کرد: در پنج ماهه سال 1400 هشت فقره پرونده قتل در استان منجر به سازش شده و این آمار خوبی بوده که نشانگر ظرفیت بالای سازش در را است و باید از این ظرفیت‌ها بهره جست و همه عزیزان پای کار بیایند و این وظیفه دینی و شرعی را در کل جامعه اسلامی گسترش دهیم.

انتهای پیام
captcha