مکتب عاشورا در جامعه جاری باشد
کد خبر: 3991926
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
ماموستا اقبال بهمنی:

مکتب عاشورا در جامعه جاری باشد

دبیر دبیرخانه ائمه جمعه مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه نیازمند فرهنگ عاشورا در برابر زورگویان جهان هستیم، گفت: اگر می‌خواهیم در جهان امروز سربلند و همچنان مقتدر باشیم، باید مکتب عاشورا به معنای واقعی و عملی در جامعه جاری باشد.

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی مرکز بزگ اسلامی غرب کشور، ماموستا اقبال بهمنی، دبیر دبیرخانه ائمه جمعه مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور  با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان اظهار کرد: بعد از گذشت نزدیک به 14 قرن از قیام امام حسین(ع) علیه دستگاه ظالم اموی، شاهد ماندگاری این قیام در سطح جهان اسلام و حتی دیگر بلاد غیراسلامی هستیم که این نشان می‌دهد که قیام در راه حق و حقیقت هرگز خاموش نخواهد شد.

وی افزود: کاری که امام حسین(ع) و یارانش در صحرای سوزان کربلا انجام دادند، در واقع نجات اسلام ناب محمدی(ص) از چنگال دستگاه استبداد بود. فرزند رسول خدا با فدا کردن جان خود و اهل بیتش اجازه نداد که رسالت پیامبر اکرم(ص) در جامعه خاموش و منفعل آن روزگار از بین برود.

دبیر دبیرخانه ائمه جمعه مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) حامل پیام‌های بسیاری برای ماست، افزود: امام حسین(ع) با وجود اینکه به فرجام کربلا کاملا آگاه بودند بازهم قدم در این راه گذاشتند و با نثار وجود مبارک خویش سنت‌های الهی و اسلامی همانند امر به معروف و نهی از منکر و جهاد و شهادت را دوباره زنده کردند. اگر می‌خواهیم که در جهان امروز سربلند و همچنان مقتدر باشیم، باید مکتب عاشورا به معنای واقعی و عملی در جامعه جاری باشد، امروز به شدت نیازمند فرهنگ عاشورا در برابر زورگویان جهان هستیم.

ماموستا بهمنی بیان کرد: مردم اهل سنت کردستان دل در گرو اهل بیت علیهم السلام و خاندان رسول‌الله(ص) دارند و هر ساله میزبان بسیاری از زواری که به کربلا می‌روند، هستند و این امر را برای خود مایه افتخار و مباهات می‌دانند.

وی با بیان اینکه هر انقلابی به فرموده رهبر انقلاب اسلامی رویش‌ها و ریزش‌هایی دارد، گفت: برخی‌ها بنا به دلایل مختلف از اهداف اصلی انقلاب فاصله می‌گیرند ولی کسانی هم در آن انقلاب رویش می‌کنند و اهدافی را که انقلاب داشته است دنبال و زمینه تحقق آن را فراهم می‌کند.

امام‌جمعه موچش یادآور شد: امام حسین(ع) رویش انقلاب رسول خدا بود و یزید و عمر ابن سعد، ابن زیاد و مردم کوفه ریزش انقلاب پیامبر(ص) بودند و ریزش انقلاب پیامبر مکرم اسلام بود.

انتهای پیام
captcha