اقتدار و اعمال قانون بهترین عملکرد است / اشد مجازات برای عاملان سرقت مسلحانه
کد خبر: 3991927
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

اقتدار و اعمال قانون بهترین عملکرد است / اشد مجازات برای عاملان سرقت مسلحانه

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به وقوع چند فقره سرقت مسلحانه در شهرهای استان و بیان اینکه اقتدار و اعمال قانون بهترین عملکرد است و باید به‌گونه‌ای باشد که عبرتی برای دیگران شود، اظهار کرد: سارقان باید احساس کنند که اشد مجازات در انتظار آنان است.

اقتدار و اعمال قانون بهترین عملکرد است / اشد مجازات برای عاملان سرقت مسلحانهبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد در مصلی الغدیر این شهر، با دعوت همگان به تقوا و خویشتن‌داری و دوری از محرمات و ترک شبهات، اظهار کرد: ماجرای اصحاب کهف پس از حضرت عیسی(ع) اتفاق افتاد به‌طوری‌که عده‌ای جوان برای حفظ ایمان و تدین خود از طاغوت زمان خویش فاصله گرفتند و در سرزمین روم به غار وسیعی که کهف نامیده می‌شد، پناه و در آنجا سکنی گزیدند.

وی با اشاره به اینکه کهف در لغت به‌معنای راه وسیع است، تصریح کرد: آیه ۹ سوره کهف با این مضمون «أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحابَ الْكَهْفِ وَ الرَّقِيمِ كانُوا مِنْ آياتِنا عَجَباً» بیان‌کننده این مطلب است که خداوند متعال با توجه به قدرت خود می‌تواند کاری شگفت انجام دهد به‌طوری‌که عده‌ای ۳۰۹ سال در خواب بودند.

شاهرخی با یادآوری اینکه از اصحاب کهف با عنوان «اصحاب رقیم» یاد می‌شود، ادامه داد: رقیم لوحی است که سرنوشت اصحاب کهف در آنان نوشته شده است به‌طوری‌که عده‌ای جوان متدین برای حفظ جان خود و مقابله با ظلم حاکم ستمگر زمانشان که دقیانوس یاد داشت به این غار وسیع پناه بردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با یادآوری اینکه در کتاب ارشاد مفید و بحارالانوار آمده است وقتی سر امام حسین(ع) بالای نیزه بود آیه‌ای از سوره کهف را تلاوت می‌کند، ادامه داد: وجه تشابه اصحاب کهف با عاشورا در شگفتی این دو حادثه است بدین معنا است که کسانی‌که امام حسین(ع) را به شهادت رساندند در ظاهر مسلمان بودند و خود را پیرو جد آن حضرت می‌دانستند اما خاندان اهل‌بیت را به اسارت بردند و این امر جای تعجب و شگفتی دارد و شگفت‌انگیزتر از قضیه اصحاب کهف است.

امام‌‌جمعه خرم‌آباد گفت: تلاوت قرآن توسط راس بر نیزه امام حسین نشان از الهی بودن قیام آن حضرت دارد به‌طور معمول سر بریده سخن نمی‌گوید اما جسم و روح سید و سالار شهیدان با خداوند پیوند دارد.

خطیب نمازجمعه خرم‌آباد در ادامه با بیان اینکه رئیس‌ جمهوری به‌عنوان نماد تفکر انقلابی، اسامی وزرای پیشنهادی را به مجلس شورای اسلامی ارایه داده است و  افرادی‌که که به‌عنوان وزیر در دولت انقلابی به‌کار گرفته خواهند شد باید واجد شرایط باشند تا تحول مدنظر ریاست‌جمهوری را برآورده کنند، افزود: امیدوارم اقدامات در لرستان توسط دولت سیزدهم موجب رسیدن به نقطه مطلوب شود و افرادی‌که در این استان منصوب می شوند باید الزامات لازم را برای ایجاد تحول داشته باشند.

امام‌جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه افراد قانون‌شکن و ضدامنیت مردم اقدام به سرقت مسلحانه در شهرهای مختلف استان کرده‌اند که توسط نیروی انتظامی و با همکاری نیروهای امنیتی دستگیر شدند، اظهار کرد: صرف‌نظر از ریشه این سرقت‌ها، نباید به‌واسطه هر امری امنیت مردم را برهم زد، همچنین اقتدار و اعمال قانون بهترین عملکرد است و باید به‌گونه‌ای باشد که عبرتی برای دیگران شود.

وی با بیان اینکه سارقان باید احساس کنند که اشد مجازات در انتظار آنان است هرچند که در برخی موارد اصلاح قوانین موجب بازدارندگی بیشتر خواهد شد، افزود: مراسم دهه اول محرم باشکوه برگزار شد و آیین‌های لرستان مورد توجه داخل و خارج کشور قرار گرفته است، همچنین برگزاری مراسم مذهبی که با شعور و شور مردم همراه بود موجب معرفی یزدیان زمانه می‌شود.

حجت‌الاسلام شاهرخی همچنین با اشاره به سالروز ولادت شیخ‌الرییس ابن‌سینا و تبریک روز پزشک، بیان کرد: همه باید از پزشکان و تیم همراه آنان تشکر کنند چراکه پیشگیری از امراض و درمان و تسکین بیماران از وظایف این قشر می‌باشد.

حجت‌الاسلام شاهرخی همچنین به یازدهم محرم روز اسرا و مفقودین اشاره کرد و گفت: مسلمین حتی اگر در بند باشند اما با اعتقاد خود برای کشور فداکاری می کنند.

وی در پایان با اشاره به نزدیک شدن به هفته دولت نیز اضافه کرد: امیدواریم اقدامات دولت سیزدهم موجب شیرین‌کامی و توسعه زندگی مردم شود و از افرادی‌که در طول دولت‌های گذشته برای خدمت تلاش کردند، تشکر می‌کنم.

انتهای پیام
captcha