سایه شوم کرونا بر سر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان
کد خبر: 3993090
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴

سایه شوم کرونا بر سر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه متأسفانه امروزه موضوع تعلیم و تربیت فرزندان در جامعه مغفول مانده است، گفت: با شیوع کرونا غفلت از این امر بیشتر شده و ورود همه دستگاه‌های اجرایی برای جبران این موضوع امری ضروری است.

ارسالی| سایه شوم کرونا بر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان و غفلت از آنبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ناصر عتباتی، رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی، 3 شهریورماه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم آذربایجان‌غربی که به منظور پیگیری اجرای پروژه «نظام اجتماعی مراقبت از دانش‌آموزان» برگزار شد، اظهار کرد: پیشگیری از جرم یک موضوع کلی بوده که یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند با آن مقابله کند بلکه همه دستگاه‌های مربوطه باید در حیطه وظایف خویش در این مورد نقش‌آفرینی کنند.

وی افزود: از میان دستگاه‌های مربوطه آموزش و پرورش نقش کلیدی برعهده دارد چرا که این دستگاه با تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در سنین پایین می‌تواند از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: بی‌شک هر چقدر دانش‌آموزان در مدرسه با مهارت‌های رفتاری آشنایی پیدا کنند در جامعه رفتاری معقول داشته و از سوق پیدا کردن به سمت آسیب‌های اجتماعی در امان خواهند بود. متأسفانه امروزه موضوع تعلیم و تربیت فرزندان در جامعه مغفول مانده که با شیوع کرونا نیز غفلت از این امر بیشتر شده و ورود همه دستگاه‌های اجرایی برای جبران این موضوع امری ضروری است.

عتباتی تصریح کرد: شیوع کرونا باعث شد که آموزش از طریق فضای مجازی انجام شود و همین امر اقیانوسی از اطلاعات و فضاهای کنترل نشده را به روی دانش‌آموزان باز کرد.

وی در پایان اظهار کرد: همین رها شدن دانش‌آموزان بدون هیچ کنترل و نظارتی در فضای مجازی آثار ناخوشایندی دارد و بنابراین بر همه مسئولان لازم است که مراقبت‌های لازم را در فضای مجازی انجام دهند تا دانش‌آموزان از مزایای آن بهره‌مند شوند نه اینکه دچار آسیب‌های جبران‌ناپذیر شوند.

 

انتهای پیام
captcha