گزارش ویژه از راهپیمایی اربعین خواهیم داشت + صوت
کد خبر: 3993896
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
مدیر رادیو اربعین در گفت‌وگو با ایکنا:

گزارش ویژه از راهپیمایی اربعین خواهیم داشت + صوت

مدیر رادیو اربعین گفت: یک از بخش‌های ویژه ما به گزارش‌هایی مربوط می‌شود که بین نجف تا کربلا از راهپیمایان حسینی گرفته می‌شود.

جواد تشکری، مدیر رادیو اربعین در گفت‌وگو با ایکنا گفت: این رادیو از سه‌شنبه هفته آینده 16 شهریور آغاز به کار کرده و به مدت یک ماه تا پایان ماه صفر به کار خود ادامه خواهد داد. تاریخ اعلام شده قطعی است و روزهای آن افزوده یا کاسته نخواهد شد. برنامه‌ها روی موج اف.ام ردیف 5/95 پخش می‌شود.

وی افزود: رادیو اربعین در حقیقت ادامه‌دهنده رادیو محرم است. رادیو محرم از طریق رادیو معارف قم از محرم پخش خود را آغاز می‌کند و در ادامه بعد از پایان آن، رادیو اربعین کار خود را آغاز می‌کند. در این رابطه نیز هیچ‌گونه موازی کاری انجام نمی‌شود.

تشکری ادامه داد: برنامه‌های متنوعی برای این رادیو در نظر گرفته شده است که در آنها فرهنگ و فلسفه قیام عاشورا تبیین می‌شود، همچنین تلاش خواهیم کرد سبک زندگی امام حسین (ع) هم مورد توجه قرار گیرد، چراکه جامعه نیاز دارد تا تمام وجوه زندگی اباعبدالله را بداند. این اتفاق سبب خواهد شد جریان‌سازی آن را در جامعه شاهد باشیم.

مدیر رادیو اربعین گفت: به صورت مستقیم با کربلا ارتباط برقرار می‌شود، همچنین استودیویی در مشهد مقدس راه‌اندازی شده تا بتوان در ایام اربعین، از حرم مطهر امام رضا (ع) هم گزارش داد.

بخش ویژه

وی اعلام کرد: یک از بخش‌های ویژه به گزارش‌هایی مربوط می‌شود که بین نجف تا کربلا از راهپیمایان حسینی گرفته می‌شود. رادیو اربعین را باید یکی از پرشنونده‌ترین رادیوها نام برد که مردم از آن استقبال خوبی به عمل آورده‌اند.

تشکری با بیان اینکه کلیت برنامه‌های این شبکه زنده است گفت: جدا از بخش اعظم برنامه که به صورت زنده اجرا می‌شود بخش‌های تولیدی در قالب آیتم‌های 10 الی 15 دقیقه‌ای نیز داریم. برنامه‌های تولیدی عمدتاً مداحی و سخنان مجریان است. برنامه‌ها تنها محدود به کربلا و مشهد نمی‌شود، بلکه از دیگر استان‌ها نیز در این ایام برنامه خواهم داشت.

وی در پاسخ به این سؤال که در ایام کرونایی آیا راه‌پیمایی اربعین پوشش داده خواهد شد؟ گفت: تصمیم این موضوع با ستاد مبارزه با کروناست. آنها اگر اجازه بدهند و راهپیمایی انجام شود ما کل مسیر راهپیمایی را پوشش مستقیم خواهیم داد، والا اگر این اجازه صادر نشود  ما به کار خودمان از امکانی که در آن مستقر هستیم ادامه خواهم داد.

کد

مدیر رادیو اربعین بیان کرد: در این هفت سال تمام تلاش خود را انجام دادیم تا شور حسینی را در جامعه نشر دهیم؛ شوری که باشعور همراه است. خوشبختانه در رسیدن به خواسته‌مان نیز طبق پیامک‌های و اظهارنظرهای تلفنی موفق بوده‌ایم. امسال بحث پاسخگویی به شبهات را در رادیو اربعین داریم. در این رابطه از نظرات کارشناسان و علما بهره برده تا به سؤالات یا شبهات پیرامون راهپیمایی اربعین پاسخ دهیم.

حمایت کامل از رادیو اربعین

وی با تشکر از دیگر شبکه برای همراهی با رادیو اربعین گفت: جدا از مدیران که حمایت کامل از رادیو اربعین داشتند، دیگر شبکه‌ها و حتی شبکه تلویزیونی نیز  همکاری بسیاری خوبی داشته و در برخی از قسمت‌ها از برنامه‌های مستقیم ما نیز استفاده می‌کردند. مردم اظهارنظرهای مهربانانه‌ای پیرامون این شبکه انجام می‌دهند و دائم به ما گوشزد می‌کنند که با اتمام رادیو محرم و اربعین دلتنگ این شبکه‌ها می‌شوند، چون که معتقدند در این شبکه‌های شور و شوق حسینی وجود دارد که لذت آن برای شنوندگان پایان‌ناپذیر است. در ضمن مردم در تماس‌هایی که برقرار می‌کنند تقاضای زیارت‌های نیابتی، مداحی و روضه را دارند.

انتهای پیام
captcha