افزایش سواد موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود
کد خبر: 3995360
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱

افزایش سواد موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی، گفت: افزایش سواد موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی شده و باید برای ریشه‌کنی بی‌سوادی تلاش کرد.

ارسالی امروز ا افزایش سواد موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، علی مصطفوی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی، 14 شهریور‌ماه، در جلسه شورای پشتیبانی سواد‌آموزی استان، اظهار کرد: سواد‌آموزی و ایجاد فرصت‌های مناسب برای تحصیل افراد بی‌سواد در جامعه ضروری است و حداقل تحصیلات و حتی سواد خواندن و نوشتن می‌تواند افراد را تا حدود زیادی از آسیب‌های اجتماعی دور کند.

وی افزود: شناسایی افراد بی‌سواد در استان و برنامه‌ریزی برای سواد‌آموزی تمامی این افراد ضروری است.

مصطفوی بیان کرد: ترغیب افراد بی‌سواد برای حضور در کلاس‌های نهضت سواد‌آموزی باید صورت گیرد و در این زمینه نقش صدا و سیما و رسانه‌ها بسیار مهم و موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: استفاده از مربیان و معلمان مجرب و کارآزموده در کلاس‌های درس نهضت سواد‌آموزی مهم بوده و توجه به کیفیت آموزش در کلاس‌های نهضت سواد‌آموزی باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: اهمیت سواد‌آموزی و ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان بسیار بالا است و از دستگاه‌های اجرایی استان درخواست می‌شود تا در پیشبرد اهداف آموزشی سواد آموزی استان همکاری کنند.

وی گفت: از مسئولان نهضت سواد‌آموزی نیز درخواست داریم تا از ظرفیت دفاتر تسهیل‌گری در مرکز استان در شناسایی و آموزش افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی نیز بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha