آغاز ساخت ۳ هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های نیازمند آذربایجان غربی
کد خبر: 4001782
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷

آغاز ساخت ۳ هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های نیازمند آذربایجان غربی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: مراحل ساخت 3 هزار واحد مسکونی برای نیازمندان استان آغاز شده و در حال حاضر این ساخت آن‌ها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

آغاز ساخت 3 هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های نیازمند آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، محمود بدلی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی، امروز، 10 مهرماه  در بازدید از روند احداث مسکن محرومان در روستای دورافتاده آرپاچایی اوریات بخش تخت‌سلیمان تکاب اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث سه هزار واحد مسکونی مقاوم برای خانواده‌های نیازمند در مناطق مختلف استان آغاز شده ‌است.

وی افزود: این واحدهای مسکونی ۲۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و برای احداث آنها یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت با نرخ بهره ۵ درصد و باز پرداخت ۲۰ ساله پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی ادامه داد: علاوه بر این تسهیلات، برای هر احداث واحد مسکونی نیز ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض از محل اعتبارات حساب ۱۰۰ حضرت امام‌خمینی(ره) دراختیار خانواده‌های نیازمند متقاضی احداث واحد مسکونی مقاوم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان احداث واحد مسکونی جهت انعقاد قرارداد به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند، بیان کرد: در حال حاضر دو هزار واحد مسکونی مراحل پی‌کنی را به اتمام رسانده‌اند و یک هزار و 300 واحد نیز مرحله اجرای فوندانسیون را پشت سرگذاشته‌اند و مقرر شده تا پایان آذر ماه سال‌جاری سقف و دیوارچینی واحدهای مسکونی پایان یابد.

بدلی با بیان اینکه تاکنون ۹۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) به‌عنوان مساعدت بلاعوض برای احداث واحدهای مسکونی یاد شده پرداخت شده‌است، گفت: سهم شهرستان تکاب از سه هزار واحد مسکونی درحال احداث در آذربایجان‌غربی ۱۵۰ واحد مسکونی است که احداث‌کنندگان آن برای انعقاد قرارداد به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

 

 

انتهای پیام
captcha