حداقل زمان تقلید قاری از استاد 6 سال است +فیلم
کد خبر: 4001836
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
نکته‌ای برای قاریان/

حداقل زمان تقلید قاری از استاد 6 سال است +فیلم

وحید نظریان، قاری بین‌المللی کشور در یکی از پست‌های شبکه اجتماعی خود به این نکته تأکید کرده است که «اگر یک قاری خیلی فرد مستعدی باشد، باید حداقل پنج و یا شش سال از استادش تقلید کند، البته آن نیز به نوع قاری‌ بستگی دارد».

به گزارش ایکنا؛ وحید نظریان، قاری بین‌المللی کشورمان در نظر دارد تا در قالب بسته آموزشی در صفحه خود در اینستاگرام به بیان نکاتی برای علاقه‌مندان به عرصه قرائت قرآن بپردازد. وی در پست اخیر صفحه مجازی خود به سؤال «چه مدت زمان برای تقلید از یک قاری لازم است؟» طی دو بخش پاسخ داده است که در ذیل متن بخش دوم آن را می‌خوانید؛

بیشتر بخوانید:

«معتقدم با تقلید یک یا دو ماه از استاد، چیزی عائد قاری نمی‌شود. به طور مثال من تلاوت مصطفی اسماعیل را 100 بار گوش دادم و هنگامی که برای بار صد و یکمین بار آن را گوش می‌دهم، نکات جدیدی در آن پیدا می‌کنم.

معتقدم با یک یا دو سال تقلید، قاری کاری از پیش نمی‌برد. اگر یک قاری خیلی فرد مستعدی باشد، باید حداقل پنج و یا شش سال تقلید کند. البته آن نیز به نوع قاری‌اش بستگی دارد.

یعنی هرچه تقلید را ادامه دهید، پخته‌تر خواهید شد چنانکه در هر کاری، هرچه بیشتر پافشاری کنید بیشتر پخته‌تر می‌شوید و در آن روان‌تر خواهید شد».

انتهای پیام
captcha