لزوم تدوین و اجرای طرح تحول بنیادین در کلانتری‌ها
کد خبر: 4002146
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸
حجت‌الاسلام ادیانی مطرح کرد؛

لزوم تدوین و اجرای طرح تحول بنیادین در کلانتری‌ها

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا از لزوم تدوین و اجرای طرح تحول بنیادین در کلانتری‌ها سخن گفت و تصریح کرد: برای رسیدن به پلیس تراز انقلاب و تعالی رفتار مأموران پلیس در کلانتری‌ها، نیازمند طراحی و تدوین طرح تحول بنیادین داریم.

ارسالی فوری/ لزوم تدوین و اجرای طرح تحول بنیادین در کلانتری‌ها

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا امروز یکشنبه ۱۱ مهرماه در نشست خبری خود به تشریح برنامه‌های این سازمان در هفته ناجا پرداخت و اظهار کرد: راهنمایی‌ها، راهبرد‌ها و بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ساخت نیروی انتظامی در تراز انقلاب در دستور کار ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه هفته ناجا فرصت مغتنمی برای تکریم و تجلیل از کارکنان خدوم و زحمت‌کش نیروی انتظامی است، گفت: هفته ناجا را به همه کارکنان خدوم و زحمتکش نیروی انتظامی و خانواده‌های این عزیزان تبریک عرض می‌کنم. این ایام فرصتی برای سرکشی و بازدید از خانواده‌های ناجا و شهدای پلیس است. نیروی انتظامی در این هفته خود را در معرض افکار عمومی قرار می‌دهد. نیروی انتظامی در این هفته بخشی از خدمات خود را گسترده‌تر و ملموس‌تر از گذشته خواهد کرد.

حجت‌الاسلام ادیانی افزود: اصحاب رسانه و مردم با بیان خواسته‌های خود می‌توانند در ترسیم نیروی انتظامی در تراز انقلاب اسلامی گام بردارند و در این راه به پلیس کمک کنند. نیروی انتظامی در سالی که گذشت خوش درخشید و آخرین اقدام شاخص پلیس به انتخابات باز می‌گردد، در این برهه هیچ احدی از اینکه از خانه خود خارج شود و به پای صندوق‌های رأی برود، احساس ناامنی نمی‌کرد.

وی افزود: در ایام انتخابات هیچ مورد امنیتی غیر حاد نداشتیم، چه برسد به اینکه موضوع امنیتی حادی رخ دهد.

حجت‌الاسلام ادیانی با اشاره به حضور پررنگ خانواده‌های نیروی انتظامی در انتخابات گذشته، اظهار کرد: در شهرک‌های مسکونی ناجا، ۹۴ درصد و در پادگان‌های ما ۷۵ درصد به رئیس جمهور منتخب رأی دادند. نیروی انتظامی با حضور به موقع در فتنه خوزستان صف آشوبگران و مردم را به خوبی تشخیص داد و این دو را از هم جدا و با اوباش و اغتشاشگران برخورد کرد و نتیجه را که همان امنیت است، دیدیم.

وی ادامه داد: در سیلی که در خوزستان رخ داد، موکبان ناجا با حضور در مناطق سیل زده اقدام به تجهیز مردم به امکانات کرد و با ارائه خدمات به کمک مردم آمد. در ایام کرونایی که بر کشور حاکم است، بیشترین زحمت بر روی برادران ناجا و نیروی راهنمایی و رانندگی بود که اقدام به خدمت‌رسانی به مردم کردند. تمام مراکز درمانی و بهداشتی ناجا در اختیار هم‌وطنان قرار گرفت.

حجت‌الاسلام ادیانی تصریح کرد: یگان ویژه یک یگان ضد شورش و ضد آشوب است، اما دیدیم که در اربعین این یگان اقدام به راه‌اندازی موکب حسینی کرد و برای محرومان بیش از ۲۰۰ هزار بسته معیشتی تهیه و آن‌ها را بین مردم نیازمند توزیع کردند، اما عده‌ای در گوشه و اطراف به این یگان اقدام به ناسزاگویی کردند.

وی با بیان اینکه امروز مراکز تعلیم و تربیت نیروی انتظامی به خصوص دانشگاه امین به یک مرجع تربیتی جوانان تبدیل شده است، گفت: این امر مصداق بارز ساخت پلیس در تراز انقلاب است که در این دانشگاه و مراکز در حال فعالیت هستیم.

لزوم گزارش بدرفتاری پلیس با مردم به سازمان عقیدتی سیاسی

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا بیان کرد: ساخت منازل شخصی و سازمانی برای کارکنان پلیس یکی از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی بوده که این اقدام به همت قرارگاه جهادی مسکن و فرمانده ناجا در حال انجام است، لذا به گفته فرمانده ناجا باید ۱۲۴ هزار مسکن در ۵ سال آینده ساخته و در اختیار نیرو‌های انتظامی قرار داده شود.

نماینده ولی فقیه در ناجا گفت: برخورد حکیمانه با مردم توسط پلیس همواره مورد تأکید بنده است و باید کارکنان ناجا با مردم طرز صحیح و درست رفتار کردن را بدانند و آن را اجرا کنند، مردم بدانند که نیروی انتظامی برای آن‌ها است و اگر بدرفتاری از یک پلیس را مشاهده کردند، موارد را به سازمان عقیدتی سیاسی گزارش دهند.

وی افزود: رفتار پلیس با مردم باید حکیمانه، محترمانه و در کنار آن قاطعانه با مجرمان باشد.

حجت‌الاسلام ادیانی گفت: امروز هیچ فردی جرئت تعرض به هیچ شهروندی را ندارد، وجود این امنیت در شهر‌ها به دلیل فعالیت شبانه‌روزی نیروی انتظامی و آمادگی نیرو‌های ما است. من خود را شرمنده آن مأمور و سربازی می‌دانم که بدون اینکه ماه‌ها خانواده‌اش را ببیند، در مرز‌های کشور در حال جان‌فشانی است، یا آن مأمور راهوری که در سرما و گرما کف خیابان در حال خدمت‌رسانی به مردم است.

وی با اشاره به تدوین طرح تحول کلانتری‌ها گفت: برای رسیدن به پلیس تراز انقلاب و تعالی رفتار مأموران پلیس در کلانتری‌ها نیازمند طراحی و تدوین طرح تحول بنیادین داریم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا گفت: باید به مأموران کلانتری آموزش‌های ویژه‌ای ارائه بدهیم که در صدر آن آداب معاشرت ویژه با مردم است، باید به مأمور خود این را یاد بدهیم که با مردم و با مجرمان چگونه صحبت کند که جایگاه و شخصیت افراد به خوبی و به درستی حفظ شود.

وی افزود: امروز ۳۰۰ نفر از روحانیون در کلانتری‌ها مستقر هستند که وظیفه اصلی این افراد صیانت از رفتار و کلام مأموران ما است، لذا ۵۰ درصد این حضور توانسته در تعالی رفتار پلیس با مردم و بلعکس اثرگذار بوده است.

حجت‌الاسلام ادیانی بیان کرد: پلیس در پادگان محبوس نیست، بلکه در میان جامعه و در ارتباط با مردم است، لذا باید طرز رفتار صحیح با مردم را بداند.

نماینده ولی فقیه در ناجا در پاسخ به سؤال ایکنا که «سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در راستای پیشگیری از جرائم سایبری چه برنامه‌هایی را دنبال می‌کند و شاخص برای فرهنگ‌سازی در حوزه استفاده فضای مجازی چه اقداماتی انجام داده است؟» گفت: امروزه حضور پلیس فتا در فضای مجازی به معنای واقعی کلمه حضور در میدان مبارزه و جهاد فی سبیل الله است. اصولاً در بحث پاک‌سازی فضای مجازی و برقراری امنیت نسبی در فضای سایبری به مبحث اقدامات پیشگیرانه اعتقاد دارم و پلیس فتا هم می‌بایست اولویت خود را بر محور پیشگیری از جرائم سایبری متمرکز کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در پایان این نشست با بیان اینکه برخی از سایت‌ها و کانال‌های معاند علیه ما و فرماندهان ناجا صحبت می‌کنند، گفت: خانه شخصی من در مجموع ۸۰ متر است، اما عنوان می‌کنند که در کاخ‌ها و ویلا‌های آن‌چنانی زندگی می‌کنیم که این‌ها نیز مورد تائید ما نیست، لذا از طرفی خودروی شخصی من یک خودروی داخلی است.
انتهای پیام
captcha