اجرای بیش از 1000 عنوان برنامه در هفته ناجا در خراسان شمالی
کد خبر: 4002803
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶

اجرای بیش از 1000 عنوان برنامه در هفته ناجا در خراسان شمالی

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی از اجرای هزار و 200 برنامه در هفته ناجا در خراسان شمالی خبر داد.

اجرای بیش از 1000 عنوان برنامه در هفته ناجا در خراسان شمالی/ امر به معروف و نهی از منکر 43 هزار خانم بدحجاب در خراسان شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، سردار سعید مطهری‌زاده، فرمانده نیروی انتظامی استان، 14 مهرماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته ناجا که در محل سالن اجتماعات فرماندهی نیروی انتظامی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه هزار و 200 عنوان برنامه در هفته ناجا در استان اجرا می‌شود، بیان کرد: «پلیس هوشمند و امنیت پایدار» شعار امسال در هفته نیروی انتظامی است و از روز شنبه نیز برنامه‌ها هفته نیروی انتظامی آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: همایش همیاران پلیس، برگزاری صبحگاه مشترک، تجلیل از خانواده شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه، برگزاری رزمایش پلیس و یگان‌های حفاظت،تجلیل از نخبگان و فرماندهان نیروی انتظامی، افتتاح جشنواره دستاوردهای نیروی انتظامی از جمله برنامه‌های هفته نیروی انتظامی در استان است.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر در استان، اظهار کرد: در سال جاری بیش از 43 هزار مورد امر به معروف و نهی از منکر به خانم‌های بد حجاب در استان انجام شده است.

مطهری‌زاده با اشاره به اینکه در حوزه سرقت‌های خرد کاهش داشتیم، بیان کرد: 32 درصد کاهش سرقت اتومبیل، 24 درصد کاهش سرقت احشام را در شش ماهه اول سال جاری داشته‌ایم اما مجموع آمار سرقت‌ها 10 درصد افزایش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه 86 هزار و 606 مورد تماس با نیروی انتظامی در استان در سال جاری برقرار شده است، افزود: 9 هزار و 166 مورد تماس جهت دریافت مشاوره و راهنمایی، بیش از 75 هزار تماس عملیاتی و هزار و 603 تماس نیز غیر قابل انجام بوده است و 87 درصد تماس‌ها عملیاتی شدند که شاهد کاهش 22 درصدی تماس‌ها با نیروی انتظامی استان بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تصادفات 20 درصد افزایش داشتیم، اضافه کرد: 75 درصد تصادفات درون شهری و 25 درصد جاده‌ای بوده است اما آکار فوتی فوتی‌های تصادفات است 75 درصد جاده‌ای و 25 درصد درون شهری بوده است.

مطهری‌زاده با بیان اینکه در زمان اجرای محدودیت‌های کرونایی در سال جاری 43 هزار و 392 خودرو از سوی نیروی انتظامی به مبداء عودت داده شد، افزود: 134 هزار تذکر لسانی، شش هزار و 701 مورد بازدید از صنوف، پلمب 133 واحد صنفی در ایام شیوع کرونا در سال جاری انجام شد.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی با اشاره به جریمه 45 هزار و 432 خودرو در سال جاری، بیان کرد: هزار و 171 مورد جریمه 500 میلیون تومانی و شش هزار و 678 مورد جریمه یک میلیون تومانی انجام شده است.

وی با اشاره به کاهش 23 درصدی جعل و کلاهبرداری در استان، تصریح کرد: کشف 100 درصدی جعل و کلاهبرداری را در استان از سوی نیروی انتظامی داشتیم.

مطهری‌زاده با بیان اینکه قتل در استان رشد 114 درصدی داشته است، بیان کرد: در بخش نزاع و درگیری رتبه چهارم کشوری را دارا هستیم و قتل‌ها نیز 15 مورد بوده است که بیشتر نزاع خیایبانی و درگیری خانوادگی منجر به قتل شده است.

 

انتهای پیام
captcha