تشکیل ۳۴۹ پرونده جرایم اقتصادی در آذربایجان غربی
کد خبر: 4002856
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹

تشکیل ۳۴۹ پرونده جرایم اقتصادی در آذربایجان غربی

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: در ۶ ماهه سال جاری  ۳۴۹ پرونده جرایم اقتصادی تشکیل شده که ارزش ریالی آنها برابر سه هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال است.

تشکیل ۳۴۹ پرونده جرایم اقتصادی در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا آذربایجان غربی، سرهنگ سامان غنی‌زاده، معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی، امروز، ۱۴ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال هفته ناجا از 17 مهر با شعار امسال «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» آغاز می‌شود که این شعار برگرفته از فرمایشات امام خامنه‌ای است که فرمودند: «مردم خواهان پلیس مقتدر و هوشمند است».

وی افزود: پلیس به دنبال ارتقا سرمایه اجتماعی، جلب مشارکت مردم در تولید امنیت و آرامش، امیدآفرینی و همچنین ترویج ارزش‌های اسلامی است.

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی با اشاره به عملکرد ۶ ماهه ناجا در استان ادامه داد: در ۶ ماهه سال جاری  ۳۴۹ پرونده جرایم اقتصادی تشکیل شده که ارزش ریالی آنها برابر سه هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال است. همچنین در این مدت ۲۵ هزار و ۸۳۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر و پیش‌ساز در این استان کشف شده است که از این میزان مقدار چهار  تن و ۲۶۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر و ۲۱ هزار و ۵۶۷ کیلوگرم پیش‌ساز بوده است..

غنی‌زاده تصریح کرد: در نیمه نخست امسال۱۲۳ باند انواع سرقت در استان متلاشی شده و همچنین پنج هزار و ۶۷۶ سارق و مالخر شناسایی و 137 واحد صنفی متخلف پلمپ شده است. از سوی دیگر 16 طرح عملیاتی به صورت همزمان در سطح استان اجرا شده که ارزش ریالی اموال مسروقه مکشوفه 80 میلیارد ریال بوده است.

وی در پایان اظهار کرد: در راستای کاهش ورود پرونده‌های قضایی  احیا و توسعه رده‌های مشاوره قضایی کلانتری‌ها در دستور کار قرار دارد به طوری که در ۶ ماهه سال جاری ۱۲ هزار و ۵۹۱ مورد مشاوره منجر به نتیجه شده است.

انتهای پیام
captcha