برپایی محافل هفتگی قرآنی به نام شهدا در فارس
کد خبر: 4003078
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۱

برپایی محافل هفتگی قرآنی به نام شهدا در فارس

سرپرست دارالقرآن بسیج سپاه فجر فارس از برپایی محافل هفتگی قرآن با عنوان «ضیافت قرآنی در چهارشنبه شب‌های رضوی» به نام شهدا در این مرکز خبر داد.

سیدمصطفی موسوی، سرپرست دارالقرآن بسیج سپاه فجر فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از برپایی محافل قرآنی هفتگی در این مرکز خبر داد و گفت: در راستای انس و ترویج قرآن کریم و با هدف شروع کلاس‌های آموزشی دارالقرآن بسیج سپاه فجر در سال جاری، به توفیق الهی اولین محفل انس با قرآن کریم را با حضور مداحان و قاریان برتر استانی و شیفتگان و دلدادگان کلام وحی به صورت حضوری و مجازی در چهارشنبه‌ای که گذشت برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه این محافل قرآنی هر هفته مزین به نام یک شهید بزرگوار تشکیل و متبرک خواهد شد، افزود: شهید نخستین جلسه محفل قرآنی ما، سرباز گمنام امام زمان(عج) شهید محمدرضا ممینی بود که توفیق داشتیم مهمان این شهید بزرگوار باشیم.

موسوی تصریح کرد: این محفل قرآنی که به‌صورت کاملاً مردمی اداره می‌شود با نام طرح «ضیافت قرآنی در چهارشنبه شب‌های رضوی» هر چهارشنبه شب رأس ساعت 19:40 در یکی از مساجد، بقاع متبرکه و مکان‌های مقدس پخش زنده خواهد داشت که علاقه‌مندان جهت تماشای این مراسم معنوی و نورانی به لینک ‌https://lahzenegar.com/play/4xnrp مراجعه کنند.

سرپرست دارالقرآن بسیج سپاه فجر فارس بیان کرد: همان‌طور که در احادیث به اهمیت انس با قرآن کریم اشاره شده است و حضرت علی(ع) می‌فرمایند: «هر کس که به تلاوت قرآن انس بگیرد، از جدایی دوستان احساس تنهایی نمی‌کند.» محفل انس با قرآن، در واقع فرصت ارزشمندی است تا مشتاقان و شیفتگان قرآن، ضمن خودسازی و بهره‌گیری ازفیض لایتناهی قرآن کریم و آشنایی بیشتر با کرانه‌های پیدا و ناپیدای معارف قرآن مجید، با ایجاد انس و الفت قلوب با قرآن کریم خویشتن را برای حضور سازنده و ارزنده درعرصه اجتماعی و تشکیل حکومت مهدوی آماده و مهیا کنند.

وی ادامه داد: نخستین محفل قرآنی با حضور قاری دانش‌آموز، محمد داوودی، یکی از قاریان برتر طرح ملی تلاوت و قاری برتر استانی پیمان رضایی و سخنرانی حجت‌الاسلام مهدی عابدی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های علمی ـ کاربردی منطقه ٧ کشور و مداحی رجبی و ارجمندی و با حضور حبیب دانش‌منش، ریاست دانشگاه علمی ـ کاربردی استان فارس و هیئت همراه، غیب‌پرور مسئول امور قرآنی آستان قدس رضوی، علیپور فرمانده ناحیه ثارالله(ع) شیراز و سایر دلداگان و شیفتگان قرآن کریم برگزار شد.

موسوی در پایان یادآور شد: این محفل قرآنی که همزمان به صورت حضوری و در بستر مجازی و به صورت پخش زنده برگزار شد، در پیام‌رسان ایتا و روبیکا کانال دارالقرآن بسیج با 3200 نفر مخاطب و دنبال‌کننده علاقه‌مندان و شیفتگان بیشماری از قرآن کریم را جذب خود کرده است.  

انتهای پیام
captcha