رسانه‌ها مطالب خود را مهندسی کنند/ مروج احترام به یکدیگر باشیم
کد خبر: 4003591
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
رئیس پلیس فارس در گفت‌وگو با ایکنا:

رسانه‌ها مطالب خود را مهندسی کنند/ مروج احترام به یکدیگر باشیم

فرمانده نیروی انتظامی فارس با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص بازسازی ساختارهای فرهنگی و رسانه‌ای در کشور، گفت: رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی از وقایع و اتفاقات، مطالب خود را مهندسی کنند.

سردار رهام بخش حبیبی، فرمانده نیروی انتظامی فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس که به مناسبت فرا رسیدن هفته ناجا انجام شد، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص بازسازی ساختارهای فرهنگی و رسانه‌ای در کشورمان گفت: رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی از وقایع و اتفاقات، مطالب خود را مهندسی کنند.

وی افزود: در جامعه امروز آسیب‌های مختلفی داریم که خوب است رسانه‌ها این آسیب‌ها را کارشناسی کرده و سازمان‌هایی که درگیر آن‌ها هستند را شناسایی و وظایف هر کدام را متذکر شوند. به عنوان مثال در بحث معتادان متجاهر که مسلماً مشکلات بسیاری برای جامعه ایجاد کرده است، خوب است رسانه‌ها پیگیری کرده و مشخص کنند نقش هر سازمان در رابطه با رفع مشکلات آنان چقدر است، نیروی انتظامی در این زمینه چقدر مسئول بوده و سایر سازمان‌های مربوطه حتی سازمان‌های فرهنگی در این زمینه چقدر مسئول هستند.

رئیس پلیس فارس با بیان اینکه متأسفانه برخی از سازمان‌ها برای رفع آسیب‌های اجتماعی همکاری نمی‌کنند، گفت: باید در این زمینه فکری کرد و مستندات فاخری از سوی رسانه‌های دیداری و نوشتاری و فضای مجازی تهیه شود تا هرکسی بداند که در بحث آسیب‌‎های اجتماعی چقدر مسئول است و باید در زمینه ایفای نقش و وظیفه خود گام بردارد.

وی یادآور شد: در بحث معتادان متجاهر هر زمان، هر کسی که آنان را ببیند اولین سؤالی که می‌پرسد این است که پلیس کجاست؟ در صورتی که باید این سؤال مطرح شود پلیس در این زمینه چقدر مسئول است و باید چه اقداماتی انجام داد تا وضعیت معتادان ساماندهی شده و حتی از میزان اعتیاد در خانواده‌ها کاسته شود و همه این‌ها نیاز به اقدامات فرهنگی و اجتماعی دارد؛ این است که می‌گوییم رسانه‌ها مطالب خود را مهندسی کنند.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت برقراری امنیت روانی در جامعه اشاره کرد و افزود: برخی از موضوعات نیاز نیست که همه بدانند تا امنیت روانی در جامعه برقرار باشد زیرا امنیت روانی باعث ایجاد آرامش در جامعه می‌شود. مثلاً وقتی در یک درگیری یک نفر با کارد ضربه می‌خورد چرا فیلم آن در فضای مجازی پخش شده تا حتی کودکان هم آن را تماشا کنند و قطعاً چنین کاری آسیب‌زا خواهد بود.

فرمانده نیروی انتظامی فارس بر ضرورت تکریم افراد از هر قشر و صنفی در جامعه تأکید کرد و گفت: وقتی آسیب‌ها زیاد شود، احترام به همدیگر پایین می‌آید و هر کاری با خشونت انجام می‌شود. اگر جایگاه آرامش را با پول جابه‌جا کنیم، مشکلات و فشار روانی و ناراحتی افراد بیشتر شده و میزان استرس در جامعه بالاتر خواهد رفت.

وی در پایان با تأکید بر اینکه احترام به یکدیگر در جامعه ضروری است، گفت: به عنوان مثال من پلیس حتی در برخورد با فردی که قاتل است و می‌دانیم در نهایت اعدام می‌شود، با احترام برخورد می‌کنم اما محکم و مقتدر پس خوب است که این احترام گذاشتن به همدیگر را یاد گرفته و توسط رسانه‌ها در جامعه ترویج دهیم.

انتهای پیام
captcha