امنیت امروز خلیج‌فارس مرهون تلاش‌های ایران اسلامی است
کد خبر: 4004036
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
وزیر کشور:

امنیت امروز خلیج‌فارس مرهون تلاش‌های ایران اسلامی است

وزیر کشور امنیت امروز خلیج‌فارس را مرهون تلاش‌های ایران اسلامی دانست و گفت: دست همکاری با کشورهای همسایه را می‌گیریم و به کشورهایی نظیر آمریکا اجازه فتنه‌گری در منطقه را نمی‌دهیم.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، احمد وحیدی، وزیر کشور، صبح امروز، 19 مهرماه، در آیین تکریم و معارفه استاندار هرمزگان، اظهار کرد: کرامت دولت اسلامی و ذلت دولت کفر و نفاق، نشان‌دهنده حرکت درست و بر پایه تقوای دولت سیزدهم است.

وی افزود: انسجام و همدلی میان مردم و مسئولین و وحدت شیعه و سنی در هرمزگان ستودنی و رمز تمامی موفقیت‌هاست. وجود ۱۴ جزیره خاص با پتانسیل بالا، هرمزگان را در جایگاه مهمی قرار داده است. شکل‌گیری تمدن در کنار دریا و اهمیت اقتصادی این استان را تبدیل به استانی کلیدی و حیاتی کرده است.

وزیر کشور تصریح کرد: با وجود ظرفیت‌های عظیم اقتصادی که در هرمزگان وجود دارد اصلاً روا نیست که این استان از بیکاری و فقر رنج ببرد. اشکالی که در سیستم بروکراسی ما وجود دارد، دولت‌محور شدن همه فعالیت‌ها است که این موضوع در نگاه انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نبوده و نیست.

وحیدی عنوان کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) باید اقتصاد را از دولت‌محوری خارج کنیم. هرمزگان باید صادرکننده الگوی اشتغال، توسعه و تولید به سایر استان‌ها باشد و در این راستا باید فضا را برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران فراهم و زمینه را برای مشارکت مردم مهیا سازیم.

وزیر کشور بیان کرد: «مهدی دوستی» فردی توانمند است و توانسته پروژه‌های مهمی همچون پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس را مدیریت کند و باعث افتخار ایران اسلامی باشد. او فردی باهوش و توانمند است که شجاعت انجام کارهای بزرگ را دارد به گونه‌ای که یکی از کاندیداهای وزارت نفت بود. با توجه به اهمیت استان هرمزگان، ما به دنبال فردی بودیم که هم رئیس‌جمهور و وزرا از او شناخت و ارتباط نزدیک داشته باشند و هم توانایی مدیریت پروژه‌های بزرگ را داشته باشد و زمینه را برای فقرزدایی و جلب سرمایه‌گذاری فراهم کند که استاندار جدید هرمزگان این خصوصیت‌ها را دارد.

وحیدی اظهار کرد: جمهوری اسلامی اجازه نمی‌دهد که قدرت‌های فرا منطقه‌ای به دنبال ماجراجویی در منطقه‌مان باشند. امنیت امروز خلیج‌فارس با تلاش ایران اسلامی تأمین شده و کشورهای منطقه خود توانایی تأمین این امنیت را دارند و نیازی به حضور کشورهای دیگر نیست. دست همکاری با کشورهای همسایه را می‌گیریم و به کشورهایی نظیر آمریکا اجازه فتنه‌گری در منطقه را نمی‌دهیم. حوادث امروز در افغانستان، ظهور داعش و نظیر آن‌ها نشئت‌گرفته از حضور آمریکا در منطقه بوده و کشورهای همسایه نباید اجازه این حضور را بدهند.

وی افزود: «فریدون همتی» 4 سال خدمات صادقانه و پرتلاش در هرمزگان ارائه داد و روحیه مثبت او و تلاشش در راستای فعالیت‌های اقتصادی قابل‌تقدیر است اما تغییرات، طبیعی است و زمینه را برای دمیده شدن نفس جدید به وجود می‌آورد و امیدوارم این تغییرات سبب پیشرفت و توسعه استان شود.

وزیر کشور تصریح کرد: بهره‌گیری از جوانان مستعد و توانمند هرمزگان باید در اولویت استاندار جدید این استان باشد. علما و نخبگان اهل سنت هرمزگان برای من عزیز و محترم هستند و معتقدم همه ما باهم ایران را تشکیل داده‌ایم و وفادارانه پای عزت و سربلندی کشورمان ایستاده‌ایم.

وحیدی یادآور شد: دانشگاه‌های مستقر در سطح استان هرمزگان باید تلاش و بررسی‌های لازم برای چگونگی حل مشکلات این استان را انجام دهند تا در گام دوم انقلاب اسلامی، اقدامات لازم برای ارتقاء جایگاه بندرعباس به عنوان یکی از بنادر مهم جهان صورت گیرد. از مهم‌ترین وظیفه استاندار جدید هرمزگان زمینه‌سازی برای تجلی ظرفیت‌های هرمزگان به‌صورت جهشی و انقلابی است.

انتهای پیام
captcha