فعالیت 100 کانون فرهنگی مسجد در البرز
کد خبر: 4004334
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵

فعالیت 100 کانون فرهنگی مسجد در البرز

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد البرز البرز به وجود 397 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد 100 کانون به‌طور مستمر فعال هستند.

فعالیت 100 کانون فرهنگی مسجد در البرز

حجت‌الاسلام کاظم شکری، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه نبی‌ مکرم اسلام بعد از هجرت به مدینه، برای اولین‌بار مسجد را پایه‌گذاری می‌کنند، اظهار کرد: مسجد پایگاهی برای جمع شدن مؤمنین حول محور توحید است.

وی توجه جدی به گفتمان انقلاب، مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان، آگاهی‌بخشی، بصیرت‌افزایی، شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادهای جوانان را از کارکردهای مساجد دانست و با اشاره به نقش تربیتی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، اضافه کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از ظرفیت جذب نوجوانان و جوانان غافل نشوند کمااینکه فعالیت کانون‌ها در استان ظرفیت خوبی است و باید از این ظرفیت استفاده شود.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد البرز به وجود 397 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد 100 کانون به طور مستمر فعال هستند.

شکری با تأکید بر لزوم توجه بیشتر مسئولان به اعتبارات و بودجه‌ مساجد و نهادهایی که در آن فعالیت می‌کنند، ادامه داد: در خصوص تخصیص اعتبارات استانی به مساجد باید مسئولان استان ورود جدی داشته باشند، چراکه فعالیت مؤثر در مساجد به‌عنوان مکانی امن برای جوانان و نوجوانان، بخش مهمی از آسیب‌های اجتماعی را از بین می‌برد.

این مسئول با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تأثیر این بحران در جامعه، افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در حوزه خدمت‌رسانی مردم‌محور، آگاهی‌بخشی و کمک به شبکه بهداشت و درمان عملکرد مثبتی داشته‌اند از طرفی با حضور فعال در طرح مواسات و همدلی، اثربخشی خود را مثل گذشته نشان دادند.

شکری اجرای طرح‌های مختلف فرهنگی و هنری در مساجد را راهکاری برای مصون نگه‌ داشتن جوانان از هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان اسلام برشمرد و با تأکید بر لزوم دستگاه‌ها و نهادهای فعال در مساجد مانند اوقاف، بسیج، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، بیان کرد: اجرای طرح‌های قرآنی، اوقات فراغت، طرح کوثر رسالت، طرح ترنم فهما از برنامه‌هایی است که با رویکرد قرآنی و مذهبی در مساجد اجرایی می‌شود.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد البرز در ادامه با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در مشهد، گفت: مرحله نهایی این مسابقات ۲۷ تا ۳۰ مهرماه در مشهد مقدس با حضور برگزیدگان راه یافته به مرحله نهایی این دوره برگزار خواهد شد و نفرات برگزیده در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ کل و اذان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: با توجه به روند واکسیناسیون برگزاری مرحله نهایی این مسابقات به شیوه حضوری و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

این مسئول توضیح داد: نفرات برگزیده از استان‌های سراسر کشور در رشته‌های مختلف در قالب فینال چهاردهمین دوره به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. برگزیدگان هر رشته هم‌زمان با اختتامیه مسابقات اعلام خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد البرز یادآور شد: این دوره از مسابقات در هفت رشته و در دو مقطع سنی بالای ۱۶ سال و کمتر از ۱۶ سال برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha