شیخ قبلان: خون مردم بی‌گناه لبنان بر گردن سفارت آمریکاست
کد خبر: 4004946
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷

شیخ قبلان: خون مردم بی‌گناه لبنان بر گردن سفارت آمریکاست

مفتی جعفری لبنان با تاکید بر اینکه بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت عامل نخست بروز فتنه در این کشور است، خواستار برکناری او و برخورد دولت لبنان با عوامل آمریکا شد.

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، شیخ احمد قبلان، مفتی جعفری لبنان با صدور بیانیه‌ای در خصوص تیراندازی‌های مرگبار امروز به جمعیت معترضان در مرکز بیروت و ناآرامی‌های پس از آن بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: هر فتنه و تهدیدی علیه صلح مدنی و هرج و مرج امنیتی که امروز برای معترضان بی دفاع رخ داده است یا رخ خواهد داد، بر گردن سفارت آمریکا و قاضی طارق البیطار است که باید بازداشت و مورد بازجویی شدید قرار گیرد. علاوه بر اینکه مسئولیت این اوضاع همچنین بر عهده کسانی است که ستون تروریسم آمریکایی در لبنان هستند.

شیخ قبلان افزود: فتنه با قاضی بیطار شروع شد که باید فورا برکنار شود.عملیات کمین برای کشتار میدانی مردم بی‌گناه در الطیونه بسیار خطرناک است و این قضیه از لحاظ امنیتی و سیاسی بسیار مهم و خطرناک‌تر از هر توصیفی است.

مفتی جعفری لبنان در پایان از نخست‌وزیر و شورای عالی قضایی لبنان خواست این کشور را قبل از نابودی از دست البیطار و ستون‌های آمریکایی نجات دهند.

حمله تک تیراندازان ناشناس به سمت جمعیت معترض به سیاسی‌کاری بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت در منطقه الطیونه و ناآرامی‌‌های پس از آن تاکنون به کشته شدن دستکم ۵ نفر و زخمی شدن بیش از 60 نفر دیگر منجر شده است.

 

انتهای پیام
captcha