استفاده از ظرفیت هنر برای مقابله با مباحث دروغین دشمنان
کد خبر: 4005462
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۹

استفاده از ظرفیت هنر برای مقابله با مباحث دروغین دشمنان

امام‌جمعه خوی، گفت: از ظرفیت اهل هنر در تمام رشته‌های هنری برای فرهنگ‌سازی و آگاه ساختن مردم در زمینه‌های مختلف استفاده خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم دشمنان با استفاده از ترویج شایعه یا انتشار مباحث دروغین ملت را دچار سردرگمی کنند.

فرهنگ‌سازی و آگاه کردن مردم از طریق هنر ممکن استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امام‌جمعه خوی، 24 مهر، در دیدار با جمعی از هنرمندان خوی اظهار کرد: از ظرفیت اهل هنر در تمام رشته‌های هنری برای فرهنگ‌سازی و آگاه ساختن مردم در زمینه‌های مختلف استفاده خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم دشمنان با استفاده از ترویج شایعه یا انتشار مباحث دروغین ملت را دچار سردرگمی کنند.

وی افزود: ما هر چقدر بتوانیم جوانان را به سمت هنر بکشانیم آن‌ها را از تیررس دشمنان دور نگه داشته و شبیخون فرهنگی دشمنان را خنثی خواهیم کرد زیرا آن‎‌ها با جنگ نرم و رسانه‌ای در حال تغییر سبک زندگی اسلامی ایرانی هستند.

امام‌جمعه خوی بیان کرد: از هنر متعهد و هنرمندان دارای تعهد حمایت خواهیم کرد تا شاهد رشد و شکوفایی هنر در شهرستان خوی بوده و با زبان نرم و هنری مانع از انحرافات شویم.

وی ادامه داد: نقش هنر در فرهنگ‎‌‌سازی و ارتقای فرهنگی جامعه، برجسته و کم‌نظیر بوده و محتوا و قالب هنر باید زیبا و پر محتوا باشد تا بتواند تاثیر خود را در بین احاد مردم جامعه نمایان سازد و نقش پررنگ هنرمندان در جامعه که با تولید آثار فاخر هنری در بخش‌های مختلف هنر محقق می‌شود غیرقابل انکار است.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی تصریح کرد: هنر کارکردی اجتماعی دارد و جامعه و هنر بازتاب یکدیگر هستند و میان آن‌ها ارتباط و تعامل وجود دارد حال اگر تعارضاتی میان این دو احساس شود نشان‌دهنده کم شدن توجه به زیبایی و هنر در جامعه است که باید جبران شود.

انتهای پیام
captcha