تشکیل کارگروه ویژه برای فعالیت‌های قرآنی در زندان زنجان
کد خبر: 4005747
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷

تشکیل کارگروه ویژه برای فعالیت‌های قرآنی در زندان زنجان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: با تشکیل کارگروه ویژه همکاری مشترک بین زندان‌های استان و اداره‌کل تبلیغات اسلامی از ظرفیت مبلغان علاقمند برای انجام فعالیت‌های عقیدتی، دینی و نشست‌های فرهنگی و تربیتی، کمک به تجهیز و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و برگزاری مسابقات قرآنی استفاده می‌شود.

تشکیل کارگروه ویژه برای فعالیت‌های قرآنی در زندان زنجانحجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، در مورد فعالیت‌های تبلیغی و دینی در زندان‌ها اظهار کرد: فرآیند اصلاح و تربیت یکی از اقدامات مهم در کاهش جرم و جنایت است و تحقیقات نشان می‌دهد میزان بزه در بین خانواده‌هایی که باورهای معنوی در آن‌ها قوی است، کمتر به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات همه ظرفیت‌های خود را برای تداوم بحث اصلاحی و تربیتی پای کار می‌آورد، ابراز کرد: اموری همچون آموزش، تعلیم و تربیت، مهارت‌آموزی، اشتغال و درآمدزایی برای زندانیان درجریان است تا در این چرخه فرد اصلاح شده و به عنوان یک انسان کارآمد به جامعه بازگردد.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های شبکه تبلیغی در ترویج اسلام ناب محمدی در لایه‌های مختلف جامعه تأکید کرد: در گروه‌هایی تلاش بر این است که با حضور روحانیون، مبلغان و مسئولان قرآنی بتوانیم در امور فرهنگی و تربیتی زندان‌ها تأثیرگذار باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان بیان کرد: با تشکیل کارگروه ویژه همکاری مشترک مابین زندان‌های استان و اداره‌کل تبلیغات اسلامی می‌توان از ظرفیت مبلغان علاقمند برای انجام فعالیت‌های عقیدتی و دینی و نشست‌های فرهنگی و تربیتی، کمک به تجهیز و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، برگزاری مسابقات قرآنی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های حسینیه‌ها و مساجد در داخل زندان‌ها استفاده کرد؛ چراکه ما به خود وظیفه می‌دانیم در فرایند خداپسندانه اصلاح و تربیت در کنار شما باشیم.

وی تربیت 600 حافظ قرآن در زندان را از طرح‌های مهم در دستور کار برشمرد و گفت: تبلیغات اسلامی در خصوص تأمین مربیان و آموزش زندانیان اقداماتی را انجام می‌دهد.

انتهای پیام
captcha