اجرای طرح «یاریگران زندگی» در میاندوآب
کد خبر: 4005885
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۳

اجرای طرح «یاریگران زندگی» در میاندوآب

طرح «یاریگران زندگی» در میاندوآب با هدف آگاه‌سازی دانش‌آموزان در ارتباط با مضرات مصرف مواد مخدر اجرا می‌شود.

اجرای طرح «یاریگران زندگی» در میاندوآببه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام عادل گل‌حسینی، رئیس دادگستری میاندوآب، روز گذشته، ۲۵ مهرماه در آیین آغاز رسمی طرح «یاریگران زندگی» در میاندوآب اظهار کرد: یکی از راه‌های مناسب و پیشگیرانه از آسیب‌های اجتماعی داشتن ارتباط تنگاتنگ آموزش و پرورش با خانواده‌ها به عنوان کانون اصلی زندگی و تربیت دانش‌آموزان است.

وی افزود: مدرسه هم به عنوان کانون تربیت دانش‌آموزان نقش مهمی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد ولی شیوع کرونا تا حد زیادی این امکان را در وضعیت فعلی ناممکن کرده است.

رئیس دادگستری میاندوآب‌ با تأکید بر اینکه مسئله گوشه‌گیری و انزوا خطر جدی برای دانش‌آموزان است و باید به این موضوع توجه جدی شود، ادامه داد: مدیریت دانش‌آموزان در فضای مجازی هم نیازمند توجه جدی مسئولان متولی است که باید نقش خود را به خوبی در این زمینه نیز ایفا کنند.

وی با اشاره به تصویب قانون‌ حمایت از کودکان و نوجوانان گفت: دستگاه قضایی میاندوآب از آمادگی لازم برای همکاری با آموزش و پرورش در خصوص آموزش این قوانین را دارد.

حجت‌الاسلام گل‌حسینی همچنین با اشاره به اجرای «طرح نماد» در مدارس، گفت: این طرح که همان «نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان» است با همکاری دستگاه قضایی و آموزش و پرورش طرح‌های مشترکی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در راستای مبارزه با مواد مخدر بیش از چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران شده است، گفت: ایران در بین کشورهای دیگر، بیشترین مبارزه را با مواد مخدر داشته و حتی حجم کشفیات قاچاق مواد مخدر در ایران قابل مقایسه با هیچ کشور دیگری نیست‌ و از این حیث دیگر کشورها مدیون جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس دادگستری میاندوآب‌ با اشاره به افزایش مصرف مواد مخدر صنعتی عنوان کرد: باید در این زمینه نیز آگاه‌سازی بین خانواده‌ها توسط متولیان صورت گیرد تا از گرایش جوانان به سمت این‌گونه مواد مخدر جلوگیری صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha