شهرداری‌ها سهم نیم‌درصدی کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی را پرداخت نکردند
کد خبر: 4007080
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶

شهرداری‌ها سهم نیم‌درصدی کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی را پرداخت نکردند

مدير‌كل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی گفت: نخستین گام برای توسعه فرهنگ مطالعه التزام شهرداری‌ها به پرداخت حق قانونی كتابخانه‌هاست كه از ابتدای سال پرداختی صورت نگرفته است.

شهرداری‌ها سهم نیم‌درصدی کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی را پرداخت نکردندبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، دومين جلسه‌ انجمن كتابخانه‌‌های عمومی شاهين‌دژ، كشاورز و نخستین جلسه انجمن شهر محمودآباد به صورت مشترک به رياست امير تيموری، فرماندار این شهرستان و با حضور خديجه معصومی، مدير‌كل كتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی و جمعی دیگر از مسئولان، ۲۹ مهرماه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

مدير‌كل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی در این جلسه، اظهار کرد: مقوله كتاب‌خوانی امروز يكی از دغدغه‌های مهم كشور بوده و بنا به بیانات مقام معظم رهبری، امروز كتاب‌خوانی و علم‌آموزی نه تنها وظيفه ملی  که يک واجب دينی است.

معصومی افزود: با استفاده از ظرفيت‌های شهرستان و با همگرايی حوزه‌های مختلف می‌توان مشكلات در کتابخانه‌های عمومی شهرستان را رفع کرد و نخستین گام التزام شهرداران به پرداخت حق قانونی كتابخانه‌هاست كه از ابتدای سال پرداختی صورت نگرفته است.

وی با تأکید بر ایجاد کتابخانه در شهر محمودآباد، گفت: در صورت واگذاری حق انتفاع فضا، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز تجهیز و اداره آن را انجام می‌دهد.

امیر تيموری، فرماندار شاهين‌دژ هم در این جلسه تصریح کرد: كتابخانه‌ها هميشه از لحاظ تخصیص اعتبار مظلوم واقع شده‌اند و در اداره کتابخانه‌ها با كمبود اعتبار روبه‌رو هستند.

وی بیان کرد: در جامعه‌ای كه مردم آن اهل انديشه و فكر باشند خود به خود مشكلات در همه زمينه‌ها رفع خواهد شد و توسعه اتفاق خواهد افتاد، انسان‌ها ذاتا اجتماعی هستند و برای اينكه در آرامش زندگی كنند حتما بايد صاحب آگاهی و دانش باشند و وظيفه اجتماعی ما اين است كه تلاش كنيم مردمی اهل كتاب داشته باشيم.

پری فرجی‌افشار، رئيس اداره كتابخانه‌های عمومی شاهین‌دژ هم در این جلسه گزارشی از وضعيت كتابخانه‌های شهرستان و اقدامات صورت گرفته در زمينه مصوبات جلسه قبل، نحوه امانت‌دهی با اجرای طرح كتاب پيک، پویش «وقف کتاب» و جشنواره رضوی ارائه کرد.

انتهای پیام
captcha