ریشه تمام اختلافات به عدم درک صحیح از قرآن برمی‌گردد
کد خبر: 4007103
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
امام‌جمعه مهاباد:

ریشه تمام اختلافات به عدم درک صحیح از قرآن برمی‌گردد

امام‌جمعه مهاباد گفت: ریشه تمام اختلافات عدم درک صحیح از قرآن و رسالت پیامبر(ص) بوده و ایجاد شکاف بین قومیت‌ها و مذاهب به بهانه‌های مختلف بزرگترین فتنه دشمنان است.

ریشه تمام اختلافات عدم درک صحیح از قرآن استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ماموستا عبدالسلام امامی، امام‌جمعه مهاباد، ۳۰ مهرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، اظهار کرد: اتحاد و همبستگی باید در کردار و رفتار جوامع اسلامی نمود پیدا کند و تنها در قالب حرف و ادعا خلاصه نشود.

وی افزود: امروزه جوامع اسلامی و مسلمانان جهان باید وحدت را در عمل معنا کنند و با انسجام بیشتر بین خود دشمنان اسلام را از قدرت خود آگاه کنند.

امام‌جمعه مهاباد ادامه داد: هفته وحدت بهترین فرصت برای بررسی اجرای دقیق و تحقق هرچه بهتر این موضوع دینی و اسلامی در بین جوامع اسلامی است و این هفته باید بهانه‌ای برای پرداختن و برداشتن گام‌های عملی جهت رسیدن به وحدت باشد.

وی بیان کرد: همه مسلمان به خداوند و پیامبر وی ایمان دارند و با داشتن یک قرآن کریم به‌عنوان رمز موفقیت در وحدت می‌توان از کنار تمام تبعیض و اختلافات گذشت.

ماموستا امامی با اشاره به اینکه به بهانه دین نباید تفرقه و اختلاف به وجود آید، گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند: «بهترین شما کسی از مذهب، رنگ، قومیت و نژاد را نشانه برتری و اختلاف نداند و همه را به عنوان برادر و هم نوع خود پندارد.»

وی ریشه تمام اختلافات را عدم درک صحیح از قرآن و رسالت پیامبر(ص) دانست و تصریح کرد: ایجاد شکاف بین قومیت‌ها و مذاهب به بهانه‌های مختلف بزرگترین فتنه دشمنان است که با نگاه دوراندیش بینانگذار کبیر انقلاب، هفته وحدت برای خنثی‌سازی این فتنه‌ها شکل گرفت که هدیه بزرگی برای ملت ایران است.

انتهای پیام
captcha