عبور ملت ایران از همه پیچ‌ها/ دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همجوار توسعه یابد
کد خبر: 4007297
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
وزیر کشور مطرح کرد:

عبور ملت ایران از همه پیچ‌ها/ دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همجوار توسعه یابد

وزیر کشور با اشاره به اینکه ملت ایران با اقتدار از همه پیچ‌های تاریخی عبور کرده است، گفت: به کوری چشم دشمنان، به قدرتی تبدیل خواهیم شد که احدی به خود اجازه نخواهد داد جمهوری اسلامی را حتی تهدید کند چه برسد به اینکه اقدام سوئی بتواند داشته باشد و این امر دور نیست.

عبور ملت ایران از همه پیچ‌ها / دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همجوار توسعه یابدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، احمد وحیدی، وزیر کشور، امروز، یکم آبان‌ماه، در مراسم تکریم و معارفه استاندار آذربایجان‌شرقی، با تبریک ولادت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، با اشاره به اینکه ملت ایران با اقتدار از همه پیچ‌های تاریخی عبور کرده است، گفت: به کوری چشم دشمنان، ما به قدرتی تبدیل خواهیم شد که احدی به خود اجازه نخواهد داد جمهوری اسلامی را حتی تهدید کند چه برسد به اینکه اقدام سوئی بتواند داشته باشد و این دور نیست.

وی با بیان اینکه ملت ایران با وجود تمام سختی‌ها، کاستی‌ها و کمبودها، تسلیم‌ناپذیر ایستادگی کرده است، بیان کرد: ملت ما دوران سختی را با خوبی استقامت کرده و ایستاده و دوران پیروزی نزدیک است؛ باید همچنان با اقتدار در میدان باشیم و خسته نشویم.

وحیدی ادامه داد: امروز برای تشکر از یک سرباز که به مردم خدمت کرد و غم مردم را خورد و همه وجودش را برای این منظور معطوف کرد به تبریز آمده‌ایم تا پرچم را به سرباز دیگری جهت پیشبرد اهداف نظام تحویل دهیم. از خدمات و تلاش‌های صادقانه پورمحمدی در طول سه سال گذشته تشکر می‌کنم و امروز این مسئولیت به برادر رزمنده و مبارز زین العابدین خرم می‌رسد.

وحیدی، آذربایجان‌شرقی را دریچه بزرگی برای ایران اسلامی دانست و گفت: این خطه همواره الهام‌بخش ایران و جهان اسلام بوده و علامه‌های بزرگ، شهدای عزیز و عالمانی که استوانه‌های کشور بودند، تربیت‌یافته این دیار بودند.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه آذربایجان مهد علم و عرفان، فضل، جهاد، شهادت، ایثار و فداکاری است، گفت: آذربایجان‌شرقی استانی زرخیز است که زرهای معنوی آن بیش از مادی است و بنابراین مسئولیت سنگینی بر دوش نسل جدید استان است تا از این ظرفیت‌ها بهره بگیرند تا نه تنها مشکلی در این استان نداشته باشیم، بلکه کل ایران از تبریز سیراب شود.

وی تاکید کرد: استاندار به منزله رئیس‌جمهور استان است، همه مدیران کل باید با استاندار هماهنگ باشند و رئیس‌جمهور هم در جلسه هیئت دولت تاکید کرد که انتصاب همه مدیران باید هماهنگ با استانداران باشد.

وزیر کشور، با اشاره به اینکه آذربایجان نقطه اتکایی برای کشور بوده و همواره نقش خود را به خوبی ایفا کرده است، تشریح کرد: تبریز نقطه ثقل و اتکای فرهنگی برای همه کشورهای منطقه است و باید همه را تغذیه کند.

وی با تأکید بر اینکه باید از همجواری با کشورهای ترکیه و آذربایجان حداکثر استفاده را از لحاظ معنوی و اقتصادی داشته باشیم، افزود: همکاری‌های مشترک با دو کشور در این استان تعریف شود، زیرا زمینه‌های همکاری بسیار خوبی با این کشورها وجود دارد که باید برنامه‌ریزی جدی شود تا اقتصاد مکمل با همکاری و هماهنگی با ظرفیت‌های بزرگ در استان، شکل بگیرد. آذربایجان شرقی ظرفیت صنعتی بسیار قوی دارد و صنعتگران ماهر و توانمند و نخبه در این استان حضور دارند که باید توسعه صنعتی در این استان هرچه بیشتر اتفاق بیفتد و باید به کشاورزی هم توجه کرد و بسیاری از محصولات صنعتی با فناوری برتر در این استان تولید شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسئول باید به گونه‌ای باشد که مردم او را از خود بدانند و هیچ پرده و حجابی بین مسئولان و مردم نباشد، اظهار کرد: اگر مردم احساس کنند که مسئولان از خودشان هستند مردم‌سالاری دینی اتفاق می‌افتد و هرآنچه مردم را آزار می‌دهد باید مسئول را از درون بخراشد و مسئول برای پیشرفت و سربلندی مردم، رشد معنوی و مادی مردم و توسعه جامعه اشتیاق داشته باشد که بسیار مهم است.

رئیس شورای امنیت کشور، با اشاره به اینکه تمدنی که بر مبنای ایمان، خداپرستی، توحید و محبت با مردم نباشد باطل است؛ ولو کاخ‌های سربه‌فلک‌کشیده و بهترین فناوری‌ها را داشته باشد، ادامه داد: تمدن اسلامی که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند بر پایه آموزه‌های اهل بیت(ع) است که در آن، ایمان، عدالت، خداپرستی و معنویت و مردم‌دوستی موج می‌زند که باید در هر جایی که مسئولیتی گرفتیم باید آن را دنبال کنیم.

وحیدی با بیان اینکه مسئولیت‌ها منت خدا بر ماست که ما را در مقامی قرار داده که به دین، نظام، کشور و مردم خدمت کنیم، اظهار کرد: باید از فرصت‌ها به بهترین نحو استفاده کنیم و از این امانت بزرگ به خوبی حراست کنیم و از این امتحان بسیار سختی که در مقابل ما قرار داده شده سربلند بیرون بیاییم.

انتهای پیام
captcha