نماز جمعه به برکت تفکر امام خمینی(ره) در جامعه احیا شد
کد خبر: 4007431
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵

نماز جمعه به برکت تفکر امام خمینی(ره) در جامعه احیا شد

امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه نماز جمعه در نظام اسلامی به برکت تفکر والای امام خمینی(ره) احیا شد، گفت: نماز جمعه نقش مؤثری در رشد معنوی، فرهنگی و سیاسی جامعه دارد و این نقش بر هیچ‌ کس پوشیده نیست.

نمازجمعه به برکت تفکر امام خمینی(ره) در جامعه احیا شد

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سید‌محمدمهدی حسینی همدانی، امام‌جمعه کرج، یکم آبان‌ماه در آیین تکریم و معارفه امام‌جمعه شهرستان فردیس که در سالن ایثار شهرداری فردیس برگزار شد، با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد با سعادت حضرت محمدمصطفی(ص) و هفته وحدت، گفت: نماز جمعه نقش مؤثری در رشد معنوی، فرهنگی و سیاسی جامعه دارد و این نقش بر هیچ‌ کس پوشیده نیست.

وی افزود: نماز جمعه در نظام اسلامی به برکت تفکر والای امام خمینی رضوان‌الله تعالی احیا شد که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است و اگر نماز جمعه را قلب در نظر بگیریم تمام امور فرهنگی باید از قلب به بقیه اعضای بدن سرایت کند.

حسینی همدانی به نقش کلیدی امام‌جمعه در هر شهر اشاره کرد و گفت: تمام مسائل فرهنگی شهر باید از سوی امام‌جمعه پالایش شود و در جامعه توسعه پیدا کند چون امروز با هجمه سنگین دشمن به ارزش‌های اخلاقی، دینی، فکری و اعتقادی مواجه هستیم و جوانان را مورد هدف قرار داده‌اند. یکی از مطمئن‌ترین و مؤثرترین نهادها که می‌تواند حراست و حفاظت از فکر و اخلاق داشته باشد، نماز جمعه یا قرارگاه معنویت شهر است.

این مسئول با تأکید بر اینکه امام‌جمعه نسبت به مردم و مردم در مقابل امام‌جمعه وظایفی دارند، افزود: امام‌جمعه در واقع رسانه‌ای قوی در اختیار دارد و اگر از آن رسانه خوب استفاده کند می‌تواند تحولاتی در جامعه به‌وجود آورد و راه‌گشای حل بسیاری از مشکلات مردم شود.

وی در پایان به سوابق ارزنده حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی، امام‌جمعه جدید فردیس اشاره کرد و گفت: امام‌جمعه فردیس دارای سوابق علمی، اجرایی و فعالیت در عرصه‌های مختلف است که نویدبخش آینده خوبی برای این شهرستان است.

در این مراسم از خدمات ۲۰ ساله حجت‌الاسلام علی‌اکبر ایمانی، امام‌جمعه سابق فردیس تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha