مقاوم‌سازی ۸۸ هزار واحد مسکونی روستایی در آذربایجان غربی
کد خبر: 4007668
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱

مقاوم‌سازی ۸۸ هزار واحد مسکونی روستایی در آذربایجان غربی

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌‎غربی گفت: در سطح استان حدود ۹۱ هزار و ۵۰۰ نفر عملیات مقاوم‌سازی واحدهای خود را آغاز کرده‌اند و کار مقاوم‌سازی ۸۸ هزار واحد روستایی در آذربایجان‌غربی به پایان رسیده است.

مقاوم‌سازی ۸۸ هزار واحد مسکونی روستایی در آذربایجان غربیمحمود بدلی، مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌‎غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی اظهار کرد: امسال حدود هفت هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای مقاوم‌سازی مساکن روستایی این استان تخصیص داده شده که از این میزان ۵۲ درصد از اعتبارات اختصاص یافته است.

وی افزود: در مجموع ۱۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای مقاوم‌سازی ۱۳ هزار واحد مسکونی روستایی آذربایجان‌غربی اختصاص یافته است و ضمانت این تسهیلات به صورت سفته زنجیره‌ای بوده که سه نفر می‌توانند همزمان ضامن همدیگر شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌‎غربی ادامه داد: از سال گذشته تسهیلات بانکی برای مقاوم‌سازی هر واحد مسکن روستایی از ۵۰۰ میلیون ریال به یک میلیارد ریال افزایش یافته و این امر زمینه‌ای برای توسعه مقاوم‌سازی مساکن روستایی است.

وی بیان کرد: مدت بازپرداخت این تسهیلات از ۱۵ به ۲۰ سال افزایش یافته و کارمزد این تسهیلات پنج درصد است که بانک‌های ملی، رفاه کارگران، مسکن، صادرات، ملت و کشاورزی عامل اعطای این تسهیلات هستند.

بدلی با بیان اینکه در دو هزار و ۹۰۰ روستای آذربایجان غربی ۲۵۸ هزار و ۴۵۰ واحد مسکن وجود دارد، گفت: تاکنون از این تعداد، مالکان ۱۰۵ هزار و ۷۰۰ واحد در سطح استان به اداره‌های بنیاد مسکن در شهرستان‌ها مراجعه کرده‌اند که پس از بررسی برای آنان پرونده تشکیل یافته است.

وی تصریح کرد: در سطح استان حدود ۹۱ هزار و ۵۰۰ نفر عملیات مقاوم‌سازی واحدهای خود را آغاز کرده‌اند و کار مقاوم‌سازی ۸۸ هزار واحد روستایی در آذربایجان‌غربی به پایان رسیده است.

 

انتهای پیام
captcha