داستان حفظ قرآن کودک 9 ساله همدانی
کد خبر: 4008409
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲

داستان حفظ قرآن کودک 9 ساله همدانی

حافظ 9 ساله همدانی درباره شروع حفظ کلام وحی گفت: مهرماه سال گذشته تصمیم گرفتم روزی یک صفحه از قرآن را حفظ کنم و بتوانم در طی یک سال حافظ قرآن شوم که خوشبختانه این اتفاق در روز تولدم رقم خورد و در روز 27 مهرماه امسال موفق به حفظ کامل قرآن شدم.

سوگند ممولر حافظ کل قرآن خردسال همدانی سوگند ممولر، حافظ 9 ساله همدانی در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه از پنج سالگی وارد جامعةالقرآن شدم، بیان کرد: اوایل اصلاً به حفظ قرآن فکر نمی‌کردم و در پنج سالگی تنها می‌خواستم روخوانی و روان‌خوانی قرآن را آموزش ببینم تا برای ورود به مدرسه آماده شوم.

وی ادامه داد: وقتی معلمان جامعةالقرآن، مادر و پدرم دیدند در شش سالگی بسیاری از سوره‌های کوچک قرآن را حفظ کرده‌ام و در این زمینه استعداد و علاقه دارم مرا به حفظ بیشتر قرآن تشویق کردند.

ممولر یادآور شد: 28 مهرماه سال گذشته، در روز تولدم تصمیم گرفتم که تا سال آینده حافظ کل قرآن شوم و خداوند نیز این توفیق را به من داد و امسال در روز تولدم طعم شیرین حفظ کل قرآن را چشیدم. این بهترین هدیه خداوند برای من در روز تولدم بود.

وی تصریح کرد: گرچه حفظ قرآن کار راحتی نیست، اما با توجه به اینکه من علاقه زیادی به این کار داشتم تمام تلاشم را به کار بستم تا در این زمینه موفق شوم. صبح تا ظهر برنامه‌های درسی‌ام را انجام می‌دادم و به تکالیفم رسیدگی می‌کردم، بعدازظهرها هم هر روز یک صفحه از قرآن را زیر نظر مربیان جامعةالقرآن حفظ و یک صفحه را نیز مرور می‌کردم.

حافظ 9 ساله همدانی گفت: از زمانی که شروع به حفظ قرآن کرده‌ام، ذهنم برای درک مفاهیم درسی‌ام بیشتر شده است و بهتر می‌توانم درسم را متوجه شدم. یکی از درس‌هایی که از قرآن دریافت کردم در برخورد با بزرگ‌ترهایم احترامشان را نگه می‌دارم، در کار دیگران کنکاش و فضولی نمی‌کنم، در حقیقت قرآن برایم خط و مرزی تعریف کرده که مراقب رفتارم باشم و هیچ‌گاه غیبت دیگران را انجام ندهم.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: انس خاصی با سوره مریم دارم، از خواندنش واقعاً لذت می‌برم، چراکه حضرت مریم پاک‌ترین انسان روی زمین است و می‌تواند الگویی برای زنان جهان باشد.

خردسال همدانی در روز تولدش حافظ کل قرآن شد / برای حفظ قرآن کودکم را از بازی محروم نکردم

ممولر درباره آرزوهایش گفت: به‌تازگی حفظ قرآن را به اتمام رسانده‌ام و تاکنون در مسابقاتی شرکت نکرده‌ام، امیدوارم بتوانم در آینده در مسابقات مختلف قرآن ثبت نام کنم و حائز رتبه‌های برتر باشم. همچنین امیدوارم بتوانم در آینده در رشته دندانپزشکی تحصیل کنم.

زیارت امام رضا(ع)؛ نذر حفظ قرآن

حافظ 9 ساله همدانی گفت: نذر کرده بودم پس از حفظ کامل قرآن به پابوس امام رضا(ع) بروم که هنوز شرایط آن فراهم نشده است.

سمیرا سحاب کریمی، مادر سوگند ممولر نیز در ادامه اظهار کرد: اوایل که سوگند را برای روخوانی و روان‌خوانی در جامعةالقرآن نزدیک منزلمان ثبت نام کردم، در نظر نداشتم که به حفظ کامل قرآن بپردازد، صرفاً می‌خواستم برای ورود به مدرسه آماده شود. سوگند در سن شش‌ سالگی در عرض دو ماه، یک جزء از قرآن را حفظ کرد. وقتی من و معلمان جامعةالقرآن استعدادش را دیدیم برای ادامه راه کمکش کردیم.

وی گفت: سوگند پس از طی کلاس اول توانست، پنج جزء دیگر قرآن را هم حفظ کند، از آنجا که حروف الفبا را به‌خوبی یاد گرفته بود خیلی راحت‌تر قرآن را حفظ می‌کرد، تا اینکه سال گذشته روز تولدش تصمیم گرفت برای یک سال قرآن را کامل حفظ کند.

سحاب کریمی ادامه داد: در همین حین بود که خانم حنانه خلفی حافظ خردسال به همدان سفر کرده بود و سوگند با دیدن این حافظ کم سن و سال انگیزه بسیاری گرفت و هر روز یک صفحه از قرآن را حفظ می‌کرد. وقتی معلمانش روند حفظ سوگند را می‌دیدند خوشحال می‌شدند و مدام او را تشویق می‌کردند.

خردسال همدانی در روز تولدش حافظ کل قرآن شد / برای حفظ قرآن کودکم را از بازی محروم نکردم

برای حفظ قرآن سوگند را از بازی محروم نکردم

مادر سوگند یادآور شد: گرچه تمام تلاشم را می‌کردم که سوگند براساس برنامه معلمان، حفظ قرآن را پیش ببرد، اما هیچ سخت‌گیری و اصراری برای حفظ او نداشتم؛ حتماً اجازه می‌دادم هر روز پس از انجام تکالیف مدرسه و حفظ قرآن بازی‌های روزانه‌اش را انجام دهد. تمام تلاشم را می‌کردم که محیط خانه امن و امان باشد رفت‌وآمدهای زیادی نداشتیم و تمام وقتم را برای موفقیت سوگند می‌گذاشتم و همراهش بودم.

وی با اشاره به اینکه درک سوگند از مسائل زندگی بسیار بیشتر از هم سن و سال‌هایش است، افزود: سوگند پس از حفظ قرآن به حدی صبور شده که گاهی مرا به آرامش و صبر دعوت می‌کند، درک و فهمش از مسائل زندگی بسیار بالاست، احترام زیادی برای دیگران و به‌ویژه پدر و مادرش قائل است، پوشش بسیار مناسبی نسبت به هم سن و سال‌های خودش دارد و من همه این‌ها را به برکت حفظ قرآن می‌دانم.

انتهای پیام
captcha