استکبار جهانی با همه مذاهب اسلامی دشمنی دارد
کد خبر: 4008518
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹

استکبار جهانی با همه مذاهب اسلامی دشمنی دارد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: امروز استعمار و استکبار با کل جامعه اسلام مشکل دارد و برایش فرقی بین مذاهب اسلامی نیست.

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی  نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه، 5 آبان در همایش «نقش قرآن در وحدت مسلمین» اظهار کرد: روز قیامت منادی ندا می‌دهد، هر کسی که در زمینه‌های قرآنی کاری کرده باشد روز قیامت راحت بوده و حساب و کتابی به این معنا که گرفتار باشند، نیست و بنابراین روایت بیان می‌کند از کسانی باشید که از قرآن و کتاب الهی تبعیت می‌کنند.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع)، افزود: «قرآن کریم سخنگویی است که در آن دروغی نیست و هر کس با آن هم‌نشین باشد هدایت او افزایش و گمراهی‌اش کم خواهد شد و فردی که با این کتاب الهی باشد نیاز به دیگری ندارد و از هر فردی غنی خواهد شد.»

امام جمعه ارومیه، تصریح کرد: قرآن کریم یکی از محورهای اساسی وحدت بین مسلمین بوده و در بسیاری از جاهای این کتاب الهی بر اتحاد مسلمین  تاکید و به ما توصیه کرده که به این موضوع بسیار توجه و دقت کنیم.

وی ادامه داد: قرآن مسلمین را به چنگ زدن به ریسمان خدا توصیه می‌کند که برخی‌ها منظور از ریسمان پروردگار را کتاب الهی می‌دانند و برخی از آیه‌های قرآن مسلمین را برادران هم دیگر معرفی کرده و پیامبر اسلام(ص) ضمن قرائت این آیه‌ها، بین مسلمین عقد اخوت بستند و جدایی و اختلاف عذاب الهی به دنبال دارد.

حجت‌الاسلام قریشی بیان کرد: رحمت، برادری، صمیمیت و اطاعت از خداوند و رسول الهی لازمه جوامع اسلامی بوده و قرآن خود محور وحدت است و مسلمین را به اتحاد و همدلی دعوت می‌کند و خداوند به پیامبر دستور می‌دهد با اهل کتاب در مشترکات وحدت داشته باشند و شرع، عقل و منطق اقتضا می‌کند مشترکات را بگوییم و همدلی را در جامعه بیش از پیش نشر دهیم.

وی با بیان اینکه امروز استعمار و استکبار با کل جامعه اسلام مشکل دارد و برایش فرقی بین مذاهب اسلامی نیست، گفت: استکبار و استعمار جامعه اسلامی را تهدید می‌کند که باید در برابر آن‌ها با اتحاد ایستادگی کرد و اگر اینگونه نباشد ظلم بر جهان اسلام حاکم می‌شود.

حجت‌الاسلام قریشی تاکید کرد: اگر در بین مسلمانان اختلاف باشد افراد فاقد صلاحیت بر آن‌ها مسلط خواهند شد و زمانی که بزرگان و سرشناسان جامعه با هم مجتمع و متحد باشند و به همدیگر کمک کنند پیروزی با آن‌ها همراه خواهد بود ولی امروزه برخی کشورهای مسلمین که فاقد بصیرت هستند شمشیر به روی همدیگر کشیده و با هم به اختلاف و دشمنی پرداختند.

وی افزود: رهبر انقلاب هم مسئله وحدت را اساسی، اصولی و ریشه‌ای عنوان می‌کنند و همه ما تابع قانون هستیم و حول و محور آن باید اتحاد شکل بگیرد و از کسانی که به دنبال تشدد در بین مسلمین باشند، اعلام تبری صورت گرفته و باید لباس وحدت بر تن کرده تا بیش از پیش شاهد عزت‌مندی اسلام و مسلمین باشیم.

 

انتهای پیام
captcha