روش بصری؛ راه‌کاری در حفظ قرآن
کد خبر: 4009018
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷

روش بصری؛ راه‌کاری در حفظ قرآن

سیده‌فاطمه موسوی، یک حافظ قرآن با بیان اینکه بهره‌گیری از روش بصری در حفظ قرآن بسیار مهم است گفت: اگر آیه‌ای را یاد نمی‌گرفتم مادرم به من و خواهرم می‌گفت به صفحه نگاه کن و از آن عکس بگیر تا در ذهنت ثبت شود.

روش بصری راه‌کاری در حفظ قرآنبه گزارش ایکنا از مازندران، در ادامه معرفی حافظان وحی به سراغ سیده‌فاطمه موسوی، یکی از حافظان قرآن کریم رفتیم تا با او به گفت‌وگو بنشینیم.

ایکنا ـ خود را معرفی کنید.

سیده‌فاطمه موسوی، ۱۳ ساله، دانش‌آموز کلاس هفتم هستم که با لطف و عنایت حق تعالی توانستم ۲۶ جز از قرآن کریم را حفظ کنم.

ایکنا ـ نحوه ورودتان به عرصه قرآنی چگونه بود؟

زمانی که پنج سال بیشتر نداشتم به خواست خدا و با همت و تلاش مادرم در کلاس‌های روخوانی قرآن کریم نام‌نویسی کردم در پایان هفت سالگی موفق به گذراندن کلاس‌های روخوانی و تجوید قرآن کریم شدم و در آن زمان من خیلی دوست داشتم که این کلاس‌ها رو ادامه بدهم قرار بر این شد که از خانواده‌ها برای کلاس‌های حفظ قرآن نظر سنجی شود خانواده‌ها و دانش‌آموزان موافق تشکیل کلاس حفظ نبودند و از دو کلاس ۱۵ نفره فقط دو نفر ثبت نام کردند و کلاس‌ها به حد نصاب نرسید و من خیلی ناراحت شدم مدیر موسسه تصمیم گرفت که ما دو نفر را با بچه‌هایی که یک ترم جلوتر بودند هم‌درس کند که به لطف خدا من در آن کلاس با اینکه سه ماه عقب بودم توانستم جبران کنم و بتوانم در فرصت سه ماه جزء یک را با نمره ۱۰۰ قبول شوم.

ایکنا ـ از محضر چه اساتیدی بهره بردید؟

مادرم که به علاقه من به حفظ قرآن پی‌برد، در دارالقرآن دارالثقلین قائمشهر شروع به حفظ قرآن کردم و با پیگیری‌های مدیر موسسه آقای عموزاده و مربی‌های گرانقدر خانم شعبانی و خانم مهدی‌زاده در حال ادامه حفظ قرآن کریم هستم.

ایکنا ـ روش حفظتان در ابتدا چگونه بود؟

برای حفظ قرآن، مادرم خیلی به من کمک می‌کرد هر آیه را برایم ترجمه و تفسیر می‌کرد، با قلم قرآنی با تقلید از صوت استاد پرهیزگار آیات قرآن را حفظ می‌کردم و برنامه‌ریزی‌های دقیق و پیگیری‌های اساتید این آیات در ذهنم حفظ و تثبیت و مرور می‌کردم.

بهره‌گیری از روش بصری بسیار مهم است و خیلی به من کمک کرد به طوری که مادرم همیشه اگر آیه‌ای را یاد نمی‌گرفتم به من و خواهرم می‌گفت به صفحه نگاه کن و از آن عکس بگیر تا در ذهنت ثبت شود.

ایکنا ـ به عنوان حافظ قرآن نظرتان درباره مسابقات قرآن چیست؟

مسابقات قرآنی هم چند دوره شرکت کردم و موفق به کسب مقام اول حفظ شدم. از نظر من برگزاری مسابقات در ارتقای دانش قرآنی سودمند است.

کلام پایانی...

تمامی موفقیت‌هایم را مدیون لطف خدا، همراهی خانواده و مدیریت دارالقرآن و اساتید دلسوز و زحمتکش همچون خانم شعبانی و خانم مهدیزاده هستم. قرآن حافظ همه ما باشد و ما نیز از جمله حافظان عامل به معارف قرآن باشیم.

انتهای پیام
captcha