ضرورت توجه به مردم‌محوری و خدمت جهادی در مدیریت شهری
کد خبر: 4009160
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
امام جمعه کرمان بیان کرد:

ضرورت توجه به مردم‌محوری و خدمت جهادی در مدیریت شهری

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در مراسم تکریم و معارفه شهردار کرمان توفیق برای تصدی مسئولیت‌ها را ‌نوعی آزمایش الهی برشمرد و گفت: باید به کارجهادی و مردم محوری توجه کرد و آن را در مدیریت شهری مدنظر قرار داد.

تکریم معارفه شهردار کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، مراسم تکریم و معارفه شهردار کرمان با حضور حجت‌الاسلام علیدادی‌ سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان، فرمانده سپاه ثارالله استان، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و اعضای شورای شهر کرمان امروز شنبه 8 آبان‌ماه در محل مسجد ابوالفضل(ع) محله قمر بنی هاشم شهر کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی، سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این مراسم ضمن آرزوی موفقیت برای اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار کرمان، از اعضای دوره‌ پیشین شورای اسلامی و شهردار سابق کرمان تشکر کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه شهردار سابق کرمان شهر را به خوبی اداره کرد و کارهای ارزشمندی انجام داد، از توجه ایشان به حوزه‌ فرهنگ و هنر تشکر کرد و گفت: اعضای شورای شهر در انتخاب شعرباف، شهردار کرمان، تلاش کردند تا با نگاه علمی و دقیق به نتیجه برسند.

وی توفیق برای تصدی مسئولیت‌ها را ‌نوعی آزمایش الهی برشمرد و گفت: آنچه بر آن تأکید می‌شود، داشتن نگاه مدیریتی براساس آموزه‌های دینی است.

امام جمعه کرمان در ادامه، شهید رجایی را نمونه بارز مدیران با روحیه‌ جهادی و دینی معرفی کرد و افزود: داشتن نگاه دینی، مسئولیت‌پذیری را به کاری بسیار سنگین و حساس تبدیل می‌کند، اما اگر کسی این‌گونه عمل کند، در حوزه‌ کاری خود موفق خواهد بود.

 سلیمانی، نکته‌ مهم دوم در مسئولیت‌پذیری را خدمت به مردم دانست و گفت: کار کردن در راه خدا بسیار ارزشمند است. باید برای خدا کار کرد؛ زیرا خدمت صادقانه، نگاه جناحی ندارد و شایسته‌سالاری را ملاک قرار می‌دهد. محور مهم دیگر کار جهادی و مردم محوری است و باید به این موضوع نیز توجه کرد و آن را در مدیریت شهری مدنظر قرار داد.

سعید شعرباف شهردار کرمان نیز در این مراسم با بیان اینکه هشت اصل کلیدی در مدیریت شهری در اولویت قرار خواهد گرفت، بیان کرد: شفافیت حداکثری با مردم، حرکت به سمت احیای جهان شهری کرمان، اولویت‌دهی به مستضعفین و محرومین، تلاش برای مدیریت عالمانه، نخبگانی و استفاده از نیروهای بی‌بدیل انسانی، تلاش برای تسهیل امور مردم به ویژه در حوزه تفریح، زنان، ورزش، استقبال از حضور همه صاحبان سرمایه، تعامل حداکثری در مدیریت شهری با مسئولین و شهردار همه بودن از اولویت‌های کاری است.

وی مقاومت را یک ماهیت دانست و گفت: کرمان مهد تمدن و مقاومت است و از ابتدای تاریخ تاکنون کرمان مهد پهلوانان و قهرمانان بوده است. هیچ مسئله پنهانی با مردم نداریم و با مردم با شفافیت سخن خواهم گفت. در کرمان شهردار یک جناح و یک جریان نیستیم و شهردار همه خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha