پیش‌بینی اعتبار 207 میلیارد تومانی برای اشتغال مددجویان زنجانی
کد خبر: 4009354
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰

پیش‌بینی اعتبار 207 میلیارد تومانی برای اشتغال مددجویان زنجانی

رئیس روابط کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: در حوزه اشتغال نیز در سال گذشته نزدیک به 4500 شغل با 105 میلیارد تومان در بخش‌های مختلف کشاورزی، قالی‌باقی و خدماتی ایجاد شده و امسال نیز 207 میلیارد تومان اعتبار برای این منظور پیش‌بینی شده است.

بازدید رئیس روابط عمومی کمیته زنجان امداد از ایکنابه گزارش ایکنا از زنجان، رئیس روابط کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان و مسئول فناوری توسعه مشارکت‌های مردمی و مشاور مدیرکل کمیته امداد در امور جوانان، امروز، 9 آبان‌ماه از دفتر ایکنا شعبه زنجان بازدید و در خصوص توسعه تعامل بین رسانه و این اداره در راستای افزایش مشارکت جوانان، اعتمادبخشی به جامعه، امیدآفرینی و توانمندسازی مددجویان گفت‌وگو کردند.

علی خلجی، رئیس روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد استان زنجان در این دیدار با اشاره به اینکه رویکرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای جامعه هدف است، اظهار کرد: یکی دیگر از رویکردهای این نهاد استفاده از ظرفیت افراد بانفوذ، معتمدان و خیران برای گسترش و ترویج فرهنگ خیرو احسان در جامعه است و برای این منظور از رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان نیز کمک خواهیم گرفت.

وی شمار دانش‌آموزان زیر پوشش کمیته امداد استان زنجان را 6500 نفر برشمرد و گفت: با ارائه خدمات کمک‌آموزشی به دانش‌آموزان امسال 24 نفر از این افراد در کنکور سراسری رتبه‌های زیر 10 هزار و 6 نفر رتبه‌های زیر 1000 کسب کردند و 6 نفر در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند و در بین آن‌ها قبولی رشته پزشکی نیز به چشم می‌خورد. در مسابقات فرهنگی، هنری، قرآنی و ورزشی نیز تعدادی از مددجویان حائز رتبه‌های کشوری هستند.

این مسئول یادآور شد: در جشن شور عاطفه‌های امسال با مشارکت خیران و هم‌افزایی کمیته امداد 6 میلیارد و 400 میلیارد تومان جمع‌آوری و بیش از 1700 تبلت در بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد تا دانش‌آموزان به دلیل شیوع کرونا و لزوم آموزش‌های غیرحضوری از تحصیل بازنمانند. در حوزه دانشجویی نیز 300 دانشجوی تحت پوشش داریم و می‌توانیم از خدمات مراکز جامع علمی ـ کابردی جهاددانشگاهی استفاده کنیم.

خلجی ابراز کرد: در حوزه اشتغال نیز در سال گذشته نزدیک به 4500 شغل با 105 میلیارد تومان در بخش‌های مختلف کشاورزی، قالی‌باقی و خدماتی ایجاد شده و امسال نیز 207 میلیارد تومان اعتبار برای این منظور پیش‌بینی شده است. آماده هم‌افزایی با جهاددانشگاهی هستیم تا به توانمندسازی جامعه هدف کمک کرده و فقر بین نسلی را از بین ببریم.

امیرحسین منصوری، مسئول فناوری توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان نیز در این جلسه تصریح کرد: این نهاد در راستای عمل به بیانیه گام دوم انقلاب رویکردهایی همچون استفاده از ظرفیت جوانان، پیاده‌سازی تفکر جهادی، فرهنگسازی انفاق و احسان، امیدآفرینی و به صحنه آوردن جوانان در عرصه مشارکت‌های مردمی و امداد شیشه‌ای به منظور اعتمادزایی را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به فعالیت 149 مرکز نیکوکاری ادامه داد: برای جلب اعتماد عمومی و عدالت در توزیع خدمات، سامانه‌ای طراحی شده و امکان استعلام کد ملی دریافت‌کنندگان خدمت در آن وجود دارد تا اینطور نباشد که یک نفر از چند مرکز امکانات و کمکی دریافت کند و یک نفر از آن بی‌بهره بماند.

انتهای پیام
captcha