محکومیت انفجار فرودگاه عدن از سوی برخی کشورهای عربی
کد خبر: 4009405
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸

محکومیت انفجار فرودگاه عدن از سوی برخی کشورهای عربی

برخی کشورها و سازمان‌های عربی انفجار روز گذشته در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی عدن را که به کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان یمنی منجر شد، محکوم کردند.  

به گزارش ایکنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، شورای همکاری خلیج فارس، کویت و اردن و همچنین برخی احزاب یمنی و شورای انتقالی جنوب در یمن، انفجار روز گذشته در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی عدن را محکوم کردند.
 
عدنان العدینی، معاون اداره رسانه‌ای حزب تجمع یمنی اصلاح (بزرگترین حزب اسلامگرا در یمن) ضمن محکوم کردن انفجار دیروز، خواستار اتخاذ تدابیری برای حمایت از عدن در مقابل تهدیدات امنیتی شد.
 
در همین راستا، علی الکثیری، سخنگوی شورای انتقالی جنوب در یمن نیز در بیانیه‌ای، این انفجار را یک حادثه تروریستی خواند و تأکید کرد: تروریست‌ها به‌زودی به جزای اعمال خود خواهند رسید و جنوب یمن به زودی از همه اشکال تروریسم و افراطی‌گری پاک خواهد شد.
 
انصارالله یمن نیز عملیات تروریستی علیه فرودگاه بین‌المللی عدن را که به کشته و مجروح شدن شماری از شهروندان یمنی منجر شد، محکوم کرد.
 
محکومیت کشورهای عربی
 
از سوی دیگر نایف الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، این انفجار تروریستی را محکوم کرد و آن را یک اقدام تروریستی بزدلانه توصیف کرد.
 
الحجراف در بیانیه‌ای تأکید کرد: شورای همکاری خلیج فارس این اقدامات تروریستی را که با همه اصول دینی و ارزش‌های اخلاقی و انسانی تناقض دارد، محکوم می‌کند.
 
وزارت خارجه کویت نیز در بیانیه‌ای این اقدام تروریستی را محکوم و بر موضع قاطع کویت در برابر خشونت و تروریسم تأکید کرد.
 
در همین راستا، هیثم ابوالفول، سخنگوی وزارت خارجه اردن نیز در بیانیه‌ای هرگونه اقدام تروریستی را به شدت محکوم و تأکید کرد که دولت اردن به طور کامل در کنار دولت و ملت دوست و برادر یمن ایستاده و با آنان اعلام همبستگی می‌کند.
 
همچنین وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای نسبت به کشته و یا زخمی شدن ده‌ها نفر بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در ورودی فرودگاه عدن ابراز تأسف و با مردم یمن ابراز همدردی کرد.
 
روز گذشته، در پی انفجار خودرویی بمب‌گذاری شده در برابر ورودی اصلی فرودگاه بین‌المللی عدن، 12 نفر کشته و شماری نیز زخمی شدند.
 
انتهای پیام
captcha