حسین فهمیده؛ اسطوره‌ای ملی برای جوانان کشور
کد خبر: 4009525
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳

حسین فهمیده؛ اسطوره‌ای ملی برای جوانان کشور

قاسم طارم، رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس در کاشمر گفت: شهید حسین فهمیده با اقدام فداکارانه خود در همان روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی تبدیل به اسطوره‌ای ملی برای نوجوانان و جوانان کشور شد و ما در طول دوران دفاع مقدس شهدای نوجوانی همچون شهید فهمیده فراوان داشتیم.

بزرگداشت سالروز شهادت شهید فهمیدهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، قاسم طارم، رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس در آیین بزرگداشت سالروز شهادت شهید فهمیده که شامگاه گذشته 9 آبان‌ماه در محل کتابخانه مرکزی کاشمر برگزار شد، به شرایط آغاز جنگ تحمیلی و روحیه حماسی مردم ایران در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در دوره هشت ساله دفاع مقدس، امام خمینی(ره) با تدبیر و تقوای عمیقی که داشتند توانستند این دوران مهم را به خوبی مدیریت و روحیه حماسی مردم و رزمندگان را حفظ کنند.

وی ادامه داد: شهید حسین فهمیده با اقدام فداکارانه خود در همان روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی تبدیل به اسطوره‌ای ملی برای نوجوانان و جوانان کشور شد و ما در طول دوران دفاع مقدس شهدای نوجوانی همچون شهید فهمیده فراوان داشتیم.

این جانباز دوران دفاع مقدس نوشتن و گفتن از جنگ را برای جوانان ضروری دانست و اظهار کرد: جوانان در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش خطیری داشتند. دفاع مقدس شاهکار رشادت‌های جوانان است. بسیاری از فرماندهان جنگ همین جوانان بودند که توانستند پیروزی‌های بسیاری را در برابر دشمنان به دست آورند.

طارم بر جلوگیری از تحریف حقایق جنگ توسط روایتگران دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: با بیان درست واقعیت‌ها نباید اجازه داد حقایق جنگ تحمیلی دستخوش تحریف شود. در زندگی امروزه نباید فداکاری و یاد و خاطره شهدا را از یاد ببریم.

محمد فیض عارفی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر نیز در این مراسم، بزرگداشت و معرفی قهرمانان ملی و شهدای دفاع مقدس را باعث الگوسازی صحیح برای نسل جوان و نوجوان عنوان کرد.

وی از نوجوانان دعوت کرد با عضویت در کتابخانه‌های عمومی از تعداد بسیاری از کتاب‌های مربوط به دفاع مقدس که در کتابخانه‌ها موجود است برای مطالعه و شناخت دوران دفاع مقدس و شهدای این دوران استفاده کنند.

در ادامه این مراسم مجید خدامی از رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس و مسئول فرهنگسرای دفاع مقدس کاشمر نیز به خوانش کتاب سرو قامتان، مشتمل بر وصیت‌نامه‌های شهدای کاشمر پرداخت.

آیین چهل و دومین سالروز شهادت شهید حسین فهمیده اسطوره‌ نوجوان دفاع مقدس و همچنین خوانش کتاب سرو قامتان، با حضور جمعی از نوجوانان و جوانان در محل کتابخانه‌ عمومی شهید مدرس(ره) کاشمر برگزار شد.

انتهای پیام
captcha