۶۰۰ دانش‌آموز مدارس صدرا کشور حافظ قرآن هستند
کد خبر: 4011707
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱

۶۰۰ دانش‌آموز مدارس صدرا کشور حافظ قرآن هستند

رئیس مدارس صدرا کشور آموزش قرآن را اولویت فعالیت‌های آموزشی در مدارس صدرا دانست و گفت: در حال حاضر ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس صدرا حافظ قرآن کریم هستند.

حامد تقدیری رئیس مدارس صدرای کشور

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام میرحامد تقدیری، رئیس سازمان مدارس صدرا کشور امروز، 17 آبان‌ماه در نشست برنامه‌ریزی استانی مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا کردستان سازمان صدرا را یک سازمان راهبر دانست و اظهار کرد: براساس اساسنامه، تأمین نیروی مدارس صدرا برعهده مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها و آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه ۴۸ درصد دانش‌آموزان صدرا که در کنکور سراسری قبول شده‌اند، در هیچ دانشگاهی ثبت‌نام نکرده‌اند، افزود: ۱۳ درصد خروجی مدارس صدرا طلبه می‌شوند و اغلب دانش‌آموزان مدارس صدرا در رشته‌های دیگر دانشگاهی تحصیل می‌کنند.

رئیس سازمان مدارس صدرای کشور بیان کرد: داشتن خلاقیت در مدارس صدرا راهی برای برون‌رفت از مشکلات مالی است که در این راستا می‌توان از ظرفیت دانش‌آموزان صدرا در راه‌اندازی غرفه‌هایی استفاده کرد.

وی ادامه داد: در سازمان صدرا بخشی از مشکلات استان‌ها به دلیل عدم اطلاع مدیران از فعالیت این مدارس است که باید با توجیه مدیران مشکلات برطرف شود.

حجت‌الاسلام تقدیری با اشاره به اینکه براساس قانون مدارس می‌توانند فوق برنامه بگیرند که به معنای کلاس اضافه نیست، گفت: دانش‌آموزان مدارس صدرا با یادگیری چند کتاب بیشتر، امکان شرکت در رشته علوم انسانی را دارند.

وی آموزش قرآن را اولویت فعالیت‌های آموزشی در مدارس صدرا دانست و گفت: در حال حاضر ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس صدرا کشور حافظ قرآن کریم هستند.

رئیس سازمان مدارس صدرا کشور راه‌اندازی اردوهای تربیتی و آموزشی، برای مدارس صدرا در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را مؤثر خواند و بیان کرد: این اردوها می‌تواند خلاقیت و ایجاد ایده را در دانش‌آموز تقویت کند.

وی از راه‌اندازی دوره‌های «دختران حاج قاسم» در مدارس صدر خبر داد و اظهار کرد: «دختران حاج قاسم» در تمام مدارس صدرا فعال هستند که در دوره‌های آموزشی و توانمندسازی شرکت می‌کنند و مدارس استان کردستان نیز باید در معرفی دختران حاج قاسم فعال شوند.

حجت‌الاسلام تقدیری با تأکید بر ارتقای توانایی‌های آموزشی مدارس صدرا با استفاده از اساتید برجسته در فضای مجازی یادآور شد: علاوه بر دروس علوم معارف اسلامی سعی براین است تا رشته علوم انسانی در مدارس صدرا دایر شود.

انتهای پیام
captcha