دوره‌های مطالعاتی برای اعضای شورای فرهنگی پیرانشهر برگزار شود
کد خبر: 4012106
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲

دوره‌های مطالعاتی برای اعضای شورای فرهنگی پیرانشهر برگزار شود

مسئول مرکز اسلامی پیرانشهر گفت: برگزاری دوره‌های مطالعاتی برای اعضای شورای فرهنگ عمومی با موضوعات مختلف دینی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برای اعضای شورای فرهنگ عمومی جهت عمل به مصوبات خود شورا و ارتقای سطح علمی اعضا برگزار شود.

حجت‌الاسلام ولی کوهی مسئول مرکز اسلامی پیرانشهر به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام ولی کوهی، مسئول مرکز اسلامی پیرانشهر، ۱۸ آبان در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پیرانشهر اظهار کرد: هفته کتاب و کتاب‌خوانی را تبریک عرض می‌کنم و جایگاه کتاب و مطالعه آن در اسلام مهم است و عظمت و جایگاه کتاب و تاثیر آن در زندگی بشریت همین بس که خداوند متعال معجزه پیامبر اسلام را کتاب قرار داده است. 

وی افزود: باید قرائت قرآن و مطالعه و تدبر در آیات آن سرلوحه زندگی مسلمانان و مسئولین کشور اسلامی قرار بگیرد. 

حجت‌الاسلام کوهی بیان کرد: نقش اقناع کردن و تبیین صحیح در تربیت جوانان مهم است ولی متاسفانه ما در خیلی از مسایل دینی و اسلامی تبیینی و اقناعی رفتار نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: به‌عنوان مثال اگر نخبگان و مسئولین فرهنگی کشور با بحث حجاب و عفاف اقناعی و تبیینی کار می‌کردند، این همه از طرف دختران جوان نسبت به حجاب موضع گرفته نمی‌شد.

مسئول مرکز اسلامی پیرانشهر تصریح کرد: مرکز اسلامی در هفته کتاب و کتاب‌خوانی در نظر دارد برای طلاب خواهر شهرستان کتاب «دختران به عفاف روی می‌آورند» نوشته خانم «وندی شلیت» که دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها چاپ و نشر داده، را هدیه بدهد و از متن آن برای طلاب خواهر مسابقه برگزار شود. 

وی گفت: برگزاری دوره‌های مطالعاتی برای اعضای شورای فرهنگ عمومی را پیشنهاد می‌دهم و دبیر شورا می‌تواند دوره‌های مطالعاتی با موضوعات مختلف دینی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برای اعضای شورای فرهنگ عمومی جهت عمل به مصوبات خود شورا و ارتقای سطح علمی اعضا برگزار کند.

حجت‌الاسلام کوهی ادامه داد: انصاف یکی از عقلانی‌ترین راه‌های مدیریتی اقتصادی است ولی متاسفانه با توجه به عدم نظارت دستگاه‌های متولی نسبت به قیمت‌گذاری منطقی و کنترل بازار در صنوف مختلف شهرستان، باعث شده انصاف در بازار کم شود.

وی اضافه کرد: این عوامل موجب شده است بازاریان به هر قیمتی که دلخواه‌شان هست خرید و فروش داشته باشد و این گران‌فروشی بعد از چند سال تبدیل به فرهنگ غلط عمومی شهرستان می‌شود و آن موقع دیگر عوامل بازدارنده نیز تاثیرگذار نخواهد بود.

مسئول مرکز اسلامی پیرانشهر افزود: مردم هم به معنای واقعی کلمه از این همه تفاوت قیمت بین پیرانشهر و نقده در تعمیر ماشین، قیمت میوه، قیمت رهن، اجاره‌بها و قیمت کارگر و غیره گله‌مند هستند که امیدواریم مسئولین متولی یک فکر اساسی برای حل این مشکلات اقتصادی و فرهنگی بکنند.

وی با ارائه گزارش مختصری از رویکرد مرکز اسلامی پیرانشهر در خصوص حمایت از ترویج کتاب و کتاب‌خوانی و تجهیز کتاب‌خانه‌های مدارس و حجرات علوم دینی اهل سنت تصریح کرد: توزیع ۱۰۰ جلد کتاب «صعود چهل ساله» در بین طلاب و روحانیون اهل سنت پیرانشهر در سطح استان، کمک سه میلیون تومانی جهت خرید کتاب برای کتاب‌خانه حجره مسجد جامع قدیم در شهرستان، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی با محوریت کتاب «ماموستا» از خاطرات ماموستا قادر قادری امام جمعه اهل‌سنت پاوه بین طلاب و روحانیون مرحله استانی، اهدای چهار جلد از کتاب «انا من حسین» از منابع معتبر اهل سنت به طلاب و اساتید حجره امام شافعی مسجد زیباشهر و برگزاری کلاس‌های مقاله‌نویسی برای طلاب مدرسه صلاح‌الدین ایوبی از جمله فعالیت‌های این مرکز هستند.

انتهای پیام
captcha