اشتغال جوانان در سایه مهارت‌آموزی تحقق می‌یابد
کد خبر: 4012153
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲

اشتغال جوانان در سایه مهارت‌آموزی تحقق می‌یابد

امام‌جمعه شاهرود با بیان اینکه اشتغال جوانان شاهرودی در سایه مهارت‌آموزی میسر می‌شود، گفت: نقش دانشگاهیان در رفع بیکاری و اشتغال‌زایی بسیار مهم و تأثیرگذار است.

اشتغال جوانان در سایه مهارت‌آموزی تحقق می‌یابدبه گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی، امام‌جمعه شاهرود، عصر روز گذشته، 18 آبان در نشست با مسئول دانشگاه فنی و حرفه‌ای خواهران شاهرود با بیان اینکه مراکز فنی و حرفه‌ای در اشتغالزایی جوانان و کمک به اقتصاد کشور دارای مزیت‌های بی‌بدیلی هستند، اظهار کرد: اشتغالزایی جوانان و کمک به اقتصاد کشور از جمله کارکردهای این مراکز محسوب می‌شوند.

وی افزود: اشتغالزایی جوانان شاهرودی در سایه مهارت‌آموزی میسر می‌شود و نقش دانشگاهیان در رفع بیکاری و اشتغالزایی بسیار مهم و تأثیرگذار است.

حجت‌الاسلام امینی با تأکید بر اینکه نقش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در ارتقای سطح علمی و فرهنگی جامعه بر هیچ‌کس پوشیده نیست متذکر شد: در این بستر آموزش فنی و حرفه‌ای نیز در کنار مسائل علمی و فرهنگی به ارتقای توانمندی‌های جوانان شهرستان شاهرود کمک می‌کند تا شانس اشتغال آنها افزون گردد.

شیرین محمدی‌پناه، رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شاهرود نیز ماهیت این دانشگاه را تحول‌گرایی و کارآفرینی برشمرد و گفت: مهارت‌آموزی اقتصادی‌ترین نوع آموزش است که می‌تواند از بسیاری آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری جلوگیری کند.

وی با تأکید بر اینکه تلاش است تا ارتقای سطح فرهنگی و تربیت نیروی کارآفرین از اولویت‌های دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شاهرود باشد متذکر شد: همکاری با نهادها، سازمان‌ها و ادارات فرهنگی در راستای ارتقا سطح فرهنگی آحاد جامعه از طریق برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دستور کار قرار دارد.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شاهرود یادآور شد: احداث مسجد دانشکده در جوار یادمان شهید به عنوان پایگاه فرهنگی مذهبی با استفاده از کمک‌های مردمی و خیران از جمله نیازهای مجموعه است.

انتهای پیام
captcha