ترویج فرهنگ قرآنی با عمل‌کردن به آموزه‌ها میسر می‌شود
کد خبر: 4012200
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت:

ترویج فرهنگ قرآنی با عمل‌کردن به آموزه‌ها میسر می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در مراسم تجلیل از حافظان قرآنی بندر ترکمن با بیان اینکه حفظ و ترویج قرآن امری ضروری است و همه باید برای بسط فرهنگ قرآنی تلاش کنیم، گفت: یکی از راه‌های عمل کردن به معارف قرآنی فهم و تدبر در قرآن است که امروزه این امر به راحتی محقق می‌شود.

حجت الاسلام عبد الفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام عبدالفتاح نواب، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در مراسم تجلیل از حافظان قرآنی بندر ترکمن و فارغ‌التحصیلان مدرسه علوم دینی سراج المنیر که امروز 19 آبان‌ماه در بندر ترکمن برگزار شد، گفت: حفظ و ترویج قرآن‌کریم امری ضروری است و همه باید برای گسترش فرهنگ قرآنی تلاش کنیم. یکی از راه‌های عمل کردن به معارف قرآنی فهم و تدبر در قرآن است که امروزه این امر به راحتی محقق می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در این همایش به اهمیت و حفظ قرآن اشاره کرد و گفت: عمل کردن به آموزه‌های قرآنی باعث سعادت دنیا و آخرت می‌شود و بیشتر مشکلات جامعه ما به خاطر عمل نکردن به معارف والای قرآنی است. کسانی که حتی سواد خواندن و نوشتن ندارند می‌توانند هر روز به صفحات قرآن نگاه و سوره توحید را قرائت کنند و از خدا بخواهند آنها را جزء قاریان قرآن قرار دهد.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به این موضوع که تکریم قرآن به برکت خون شهدا و انقلاب است، افزود: قبل از انقلاب هیچ دارالتحفیظی وجود نداشت و تعداد معدودی حافظ قرآن‌کریم بودند اما آنچه امروز می‌بینیم به برکت خون شهدا و انقلاب مؤسسات قرآنی و دارالتحفیظ‌ها به تربیت نیروی قرآنی و حافظ قرآن می‌پردازند که امروزه در همه نقاط کشور اینگونه قرآن تکریم می‌شود.

وی با بیان‌اینکه پیامبراکرم(ص) در قیامت از مهجور بودن قرآن در میان امت خود فریاد می‌زند و از عمل نکردن امتش به قرآن در محضر خدا شکایت می‌کند، افزود: باید به نتیجه برسیم که بسیاری از مشکلات اقتصادی و سیاسی و اجتماعی به خاطر عمل نکردن به آموزه‌های قرآنی است قدم اول حفظ است اما مرحله بعدی و مهم تدبر و عمل به قرآن است اگر این اتقاق ایجاد شود دیگر به دنبال راه‌حل‌های بیهوده نمی‌رویم.

حجت‌الاسلام نواب بیان کرد: عثمان طه خطاط معروف قرآن تاکنون ۱۴ بار قرآن را نوشته‌اند در جلسه‌ای که با ایشان صحبت کردم گفتند من هر ‌بار قرآن را‌ که می‌نوشتم در وجودم نورانیتی احساس می‌کردم، ارتباط با قرآن انسان را نورانی می‌کند.

در این مراسم از 34 حافظ قرآن دارالتحفیظ بندرترکمن تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha