اخلال در تولید با تاکید بر برخی موانع
کد خبر: 4012278
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
عاملی تأکید کرد:

اخلال در تولید با تاکید بر برخی موانع

استاندار اردبیل گفت: عمده‌ترین مانعی که برای تولید ثروت می‌بینم، بحث تنگ‌نظری و تاکید بر برخی موانع است که مخل تولید و مزاحم فعالیت مردم شده است.

استاندار اردبیل: تاکید بر برخی موانع به مخل تولید و مزاحم فعالیت تبدیل شده استبه گزارش ایکنا از اردبیل، سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل، 19 آبان‌ماه، در جمع خبرنگاران شهرستان نیر، اظهار کرد: متاسفانه آن طور که باید از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شهرستان استفاده نکرده‌ایم و در این زمینه عمده‌ترین مانعی که برای تولید ثروت می‌بینم بحث تنگ‌نظری و تاکید بر برخی موانع است که مخل تولید و مزاحم فعالیت مردم شده است.

وی با انتقاد از برخی کم‌کاری‌ها در این زمینه، گفت: هر اقدامی که مردم را گرفتار کند، ما تغییر بیشتری نسبت به آن‌ها داریم، در حالیکه نیازمند تاکید رویکرد مناسب در تمامی شهرستان‌های استان در حوزه‌های بخش خصوصی و دولتی هستیم.

استاندار اردبیل، تصریح کرد: جلوگیری از توسعه استان و پیشرفت مردم امری بسیار نامناسب و غیرقابل قبول است چرا که باید با تلاش‌های انجام یافته مسیر تولید را هموار کنیم و با همدلی و وحدت مشکلات و موانع موجود را از سر راه برداریم.

عاملی تصریح کرد: بحث تولید که جزو تاکیدات مقام معظم رهبری است، این موضوع نشان دهنده اهمیت و استراتژیک بودن موضوع و نیز راهبرد کلان در منطقه است که به همین منظور توجه به اهداف اصلی و ادای تکالیف و وظایف شرعی و قانونی در قبال مردم باید به آن جامه عمل پوشانده شود و در برابر مشکلات و مطالبات مردم بی‌تفاوت نمانیم.

استاندار اردبیل، افزود: بی‌تفاوتی‌ها در برابر تمام تعهدات انسانی و اخلاقی در قبال وضعیت و زندگی مردم بسیار حائز اهمیت است تا بتوانیم رسالت مهم که همان تولید ثروت است را رقم بزنیم و تلاش و جدیت بر این است تا تمام تلاش خود را در این راستا به‌کارگیریم.

عاملی اظهار کرد: یکی از اولویت‌های مهم و اساسی است که قوانین مخل برای پیشرفت استان را از سر راه برداریم و مسیری را انتخاب کنیم که زمینه اشتغال و توسعه رونق تولید را به‌کارگیریم و با ادامه راه‌های ارزشمند در حوزه تولید با تمام توان و حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران می‌توانیم اصلی‌ترین راهبرد خود را ادامه دهیم و بعد از این موضوع سایر موارد را اولویت‌بندی کنیم.

وی افزود: رفع موانع تولید و حمایت و کمک برای رسیدن به مرحله خودکفایی جزو اولویت‌های اساسی است، لذا خواهشمندیم مسئولان با کار جهادی و تلاش شبانه‌روزی و با فکر و خلاقیت مسائل و موارد را حل کنند که در این زمینه دغدغه اداری و مواردی در این حیث مشکلات موجود را نمی‌تواند برطرف کند.

استاندار اردبیل، افزود: معیار کار دولت در کنار مردم بودن و خدمت شبانه‌روزی به مردم است که با معیار قرار دادن این مهم اهداف مورد نظر را به ثمر می‌نشانیم و در این زمینه نیاز است تا فرمانداران به صورت جدی پیگیر حل مشکلات مردم باشند و تا پایان گرفتاری‌های مردم را مد نظر قرار دهند تا مشکلات مردم در این زمینه باقی نماند.

عاملی افزود: ایجاد امکانات لازم برای رفع مشکلات مردم از اهم مواردی است که باید در دستور کار باشد تا کارهای لازم در این زمینه انجام یابد و از سوی دیگر نیاز است تا با حل مشکلات مردم در اسرع وقت از رفت و آمدهای بی‌مورد به ادارات نیز جلوگیری شود.

وی بیان کرد: انجام اقدامات اساسی در شهرستان نیر انجام خواهد یافت که منطقه نمونه گردشگری بولاغلار نیز نمونه‌ای از آن‌ها است که نیازمند سرمایه‌گذاری‌های ویژه و توجه به آن هستیم و تولید صندلی‌های اتوبوس نیز کاری ارزشمند است که باید با حمایت از سرمایه‌گذاران این طرح در منطقه مورد توجه واقع شود.

استاندار اردبیل، در ادامه بیان کرد: بحث مطالعات دامپروری شهرستان نیر تا پایان آبان‌آماه پایان یابد و با توجه به این که 10 میلیارد تومان از محل ملی برای اختصاص به این پروژه مصوب شده و پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام یافته، 2 میلیارد تومان نیز از محل استانی به این پروژه اختصاص یابد.

عاملی اظهار کرد: مطالعات اراضی ملی که امکان کاشت گردو و پسته و بادام در آن فراهم است و در مناطق سردسیر قابلیت کشت داشته و مشکلی ندارد، نیاز است تا بررسی‌های لازم در این زمینه انجام یابد و مشارکت‌های مردمی نیز مورد توجه واقع شود تا بتوانیم رونق بخش اقتصادی را در استان فراهم کنیم.

وی افزود: تمامی منابع ملی که بدون استفاده مانده‌اند اگر شرایط واگذاری در اطراف شهرستان نیر دارند باید در این زمینه نیز بررسی‌های لازم انجام یابد تا بتوانیم آن را مورد استفاده قرار داده و در قالب کمربندی شهرستان نیر مورد توجه قرار دهیم.

استاندار اردبیل، افزود: با استفاده از ظرفیت‌های موجود شهرک صنعتی نیر، نیازمند سرمایه‌گذاری‌های لازم هستیم تا بتوانیم در حوزه صنعتی به پیشرفت قابل توجه و مورد نظر دست یابیم و با استعدادیابی‌های انجام یافته در اطراف ناحیه صنعتی شاهد رفع مشکلات حوزه صنعتی در شهرستان باشیم.

عاملی بیان کرد: بحث اضافه کردن زمین برای فراهم کردن زمینه بهره‌مندی از مسکن برای جوانان منطقه به خصوص در روستاهای دیمان و میمند با اولویت‌بندی طبق یک ماه آینده حل می‌شود و از طرفی بررسی طرح کمربندی نیر نیازمند توجه ویژه است که باید مسئولان در این زمینه نیز اقدامات لازم را در اسرع وقت انجام دهند.

 
انتهای پیام
captcha