مسابقات قرآن زندان‌های چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود
کد خبر: 4013258
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۸

مسابقات قرآن زندان‌های چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود

مدیرکل زندان‌های چهارمحال‌وبختیاری از برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه ویژه کارکنان و خانواده کارکنان، سربازان وظیفه و زندانیان استان در روزهای دوم و سوم آذرماه امسال خبر داد.

پوستر مسابقات قرآن

حمیدرضا حیدری، مدیرکل زندان‌های چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به نقش هدايت‌گر، روشنگر و تأثيرگذار قرآن در روند اصلاحی زندانیان گفت: قرآن نعمت الهی برای سعادت و راهنمایی ماست و مسیر روشنی به سوی رستگاری انسان به‌شمار می‌رود.

حیدری افزود: مهمترین کار زندانبانی اسلامی تلاش برای اصلاح و تربیت دینی مددجویان است و قرآن چراغ هدایتگری است که مسیر صحیح را به ما نشان می‌دهد.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های مختلف قرآنی با بهره‌گیری از اساتید قرآن استان در زندان‌ها، ادامه داد: مرحله استانی مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه ویژه کارکنان و خانواده کارکنان، سربازان وظیفه و زندانیان استان در ۱۰ رشته شامل حفظ 1، 3، 5، 10، 20 و 30 جزء، حفظ سور منتخب، حفظ موضوعی، اذان، تفسیر و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه، ترتیل و ادعیه‌خوانی برگزار می‌شود.

حیدری گفت: در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن در سال جاری بیش از 250 نفر از زندانیان، بیش از 100 نفر از سربازان وظیفه و 100 نفر از کارکنان و خانواده آنان در مرحله مقدماتی شرکت داشتند؛ پس از ارزیابی و داوری، نفرات برگزیده تعیین شدند که در روزهای دوم و سوم آذرماه در مرحله استانی مسابقات قرآنی شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha