نهادینه کردن فرهنگ سازش وظیفه همگانی است
کد خبر: 4013657
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷

نهادینه کردن فرهنگ سازش وظیفه همگانی است

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌ غربی گفت: باید از تمام امکانات و داشته‌ها برای برقراری آرامش و صلح و دوستی در جامعه بهره گرفت زیرا نهادینه کردن سازش یک وظیفه همگانی است. 

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، ۲۵ آبان، در جلسه استفاده حداکثری از ظرفیت شوراهای حل اختلاف استان اظهار کرد: شورای حل اختلاف یک ظرفیت بسیار خوب برای حل و فصل خصومت بین مردم و سازش دعاوی آن‌ها است که باید مردم با فلسفه اصلی آن آشنا شوند و با میل و رغبت در شورا حاضر شوند.

وی افزود: مردم باید بدانند که حل و فصل اختلافات در شورا به صورت ریشه‌ای و اساسی بوده و موجب می‌شود کینه و کدورتی در طرفین باقی نماند و اختلاف با دوستی و سازش خاتمه یابد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: هدف از برگزاری این جلسه بهینه ساختن کیفیت رسیدگی‌ها در شورا برای بالا بردن آمار سازش در شعب شورا بوده در تلاش هستیم از تمام ظرفیت‌های شورای حل اختلاف نهایت بهره را ببریم تا بهترین نتایج را بگیریم.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت قشرهای مختلف مردم از جمله ریش‌سفیدان، سران طوایف و عشیره‌ها، روحانیت، قهرمانان ورزشی، پدران شهدا و کسانی که در بین مردم از جایگاه معنوی برخوردارند بهره گرفت و صلح و سازش را رونق بخشید. 

عتباتی بیان کرد: هدف اصلی این جلسه نهادینه کردن صلح و سازش در بین مردم و سوق دادن پرونده‌ها به سمت و سوی سازش بوده و صلح و سازش مورد تاکید خداوند متعال و همه پیامبران و اولیای الهی است پس باید از تمام امکانات و داشته‌ها برای برقراری آرامش و صلح و دوستی در جامعه بهره گرفت زیرا نهادینه کردن سازش یک وظیفه همگانی است. 

انتهای پیام
captcha