مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند اقدام جهادی مسئولان است
کد خبر: 4014421
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
امام‌جمعه سلماس:

مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند اقدام جهادی مسئولان است

امام‌جمعه سلماس گفت: مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند مدیریت و مسئولیت‌پذیری جهادی مسئولان دستگاه‌های مختلف در مواجهه با این تهدیدات فرهنگی است.

سید ابراهیم طباطبایی امام جمعه سلماس به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدابراهیم طباطبایی، امام‌جمعه سلماس، ۲۷ آبان‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی سلماس، اظهار کرد: امروز جنگ فرهنگی مهمترین نقطه تمرکز هجمه دشمن بر مردم ما است، چراکه تغییر فرهنگ مهمترین و اساسی‌ترین راه سلطه و تسخیر فکر و زندگی مردم یک جامعه است.

وی افزود: براساس مطالعات صورت گرفته بیش از ۷۰ فقره آسیب اجتماعی مختلف در جامعه شناسایی شده است که اگر غفلت کنیم این آسیب‌ها دیر یا زود در خانواده ما پیدا خواهند شد.

حجت‌الاسلام طباطبایی بیان کرد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند مدیریت و مسئولیت‌پذیری جهادی مسئولان دستگاه‌های مختلف در مواجهه با این تهدیدات فرهنگی است، چراکه همگی در مقابل خداوند متعال و مردم عزیزمان مسئول و پاسخگو هستیم.

وی با بیان اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید با علاقه‌مندی و جدیت از سوی دستگاه‌های مختلف اجرا شود و اینکه دستگاهی در این خصوص کوتاهی کند غیرقابل پذیرش است، اداه داد: عدم جدیت و برنامه‌دهی و حضور به موقع مسئولان در جلسات فرهنگ عمومی، توهین به فرهنگ و مردم ما بوده و اگر مسئولی بدون برنامه و دیرهنگام و از سر رفع تکلیف در جلسات حاضر می‌شود همان بهتر که غایب جلسه باشد.

امام‌جمعه گفت: در هفت ماهه سال جاری تعداد ۳۵۰ طلاق در سلماس ثبت شده و این تازه اول بروز آسیب‌های اجتماعی بعد از طلاق در جامعه ما بوده و اگر امروز در این نقطه قرار داریم حاصل کم‌کاری و غفلت ما مسئولان، خانواده‌ها و آحاد مردم در این خصوص است.

حجت‌الاسلام طباطبایی افزود: آگاه‌سازی آحاد مختلف مردم نسبت به خطر بروز آسیب‌های اجتماعی در بین عزیزان‌شان باید یکی از مهمترین امور در دستور کار مسئولان دستگاه‌های مختلف باشد.

وی اضافه کرد: در تأثیرگذاری فرهنگ بر دین و زندگی مردم همین بس که کشوری همچون اسپانیا که تاریخی دینی و سابقه‌ای اسلامی داشت، با فرهنگ‌سازی و اقدامات مسیحیت اکنون به کشوری تمام مسیحی تبدیل شده است.

امام‌جمعه سلماس ادامه داد: امروز باید سیاست، اقتصاد، هنر، معیشت و... جامعه در خدمت فرهنگ باشد و برای اعتلای فرهنگی جامعه به کار گرفته شود و نمی‌توانیم بر آسیب‌های اجتماعی جامعه سرپوش بگذاریم و باید برای حل آن‌ها تلاش و برنامه‌ریزی داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha