آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیر عمد در کردستان
کد خبر: 4015613
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲

آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیر عمد در کردستان

رئیس ستاد دیه استان کردستان از آزادسازی ۲۰ زندانی جرائم غیرعمد کردستان به همت خیرین و بسیج حقوقدانان استان کردستان طی هفته جاری خبر داد.

محمد خسروی رئیس ستاد دیه استان کردستان

محمد خسروی، رئیس ستاد دیه استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: طی مراسمی با حضور دادستان کل کشور که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، زمینه آزادی بیش از 2 هزار و 968 نفر از زندانیان معسر با مبلغ بدهی 378 میلیارد تومان امسال از زندان‌های کشور فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه این مراسم شامگاه گذشته، یکم آذرماه به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، افزود: در این مراسم که به صورت همزمان با سراسر کشور برگزار شد، زمینه آزادی 20 زندانی جرائم غیرعمد کردستان فراهم شد.

رئیس ستاد دیه کردستان بیان کرد: امسال 146 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی با مبلغ بدهی 30 میلیارد و 600 میلیون تومان از زندان‌های استان کردستان آزاد شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بسیج و سپاه هر ساله به یاری زندانیان جرائم غیرعمد آمده و زمینه آزادی تعدادی از این زندانیان را فراهم می‌کند سال گذشته 287 زندانی معسر را با مشارکت خیرین و ستاد دیه آزاد شد.

خسروی افزود: به همت خیرین و بسیج حقوقدانان استان کردستان مبلغ 5 میلیارد و 900 میلیون تومان از بدهی زندانیان جرائم غیرعمد استان کردستان پرداخت شد. این مبلغ 500 میلیون تومان توسط بسیج حقوقدانان و ستاد دیه و خیرین به صورت بلاعوض پرداخت شده است.

وی یادآور شد: توجه به زندانیان و امورات آن‌ها از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان زندان‌ها است که خوشبختانه سازمان بسیج حقوقدانان استان کردستان همیشه، همراه و همگام با سازمان زندان‌ها در جهت گره‌گشایی از مشکلات حقوقی و قضایی زندانیان و آزادی آنها نقش‌آفرین بوده است.

انتهای پیام
captcha