دولت مشکلات گرانی را بررسی و برطرف کند
کد خبر: 4016345
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹

دولت مشکلات گرانی را بررسی و برطرف کند

امام‌جمعه خوی، گفت: دولت باید مشکلات و گرانی را بررسی و برطرف کند و با کسانی که گران‌فروشی و کم‌فروشی می‌کنند به شدت برخورد کند.

حجت الاسلام حجت قاسم‌خانی امام جمعه خویبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امام جمعه خوی، ۵ آذر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: خداوند متعال در سوره طه،  مى فرمايد: « فرجام نيک از آن تقوا است» و درجاى ديگر فرموده:« فرجام نيک از آنِ پرهيزکاران است». 

وی افزود: امام صادق (ع) درباره آيه «تا شما را بيازمايد كه كدامتان نيكوتر عمل مى كنيد» فرمود: مقصود اين نيست كه كدام يك بيشتر عمل می‌کنيد، بلكه مقصود اين است كه كدامتان درست تر عمل مى‌كنيد و درستى عمل همان ترس از خدا و داشتن نيّت صادق و خوب را می‌توان نام برد. 

‏حجت‌الاسلام قاسم‌خانی بیان کرد: در این حدیث میزان در کمال و تمامیت و ثواب و نیکویی عمل مبتنی بر دو اصل خوف و خشیت از حق تعالی، و دیگر نیت صادقه و اراده خالصه بیان شده است. 

وی ادامه داد: نیت به قدری مهم بوده که علت بهتر بودن نیت مومن نسبت به عملش، تاثیر نیت در خلوت مومن در بهشت ایفا می‌کند و بدتر بودن نیت کافر نسبت به عملش نیز به خاطر تاثیر نیت کافر در خلوت او در جهنم باشد.

امام‌جمعه خوی تصریح کرد: نیت خوب باعث می‌شود، همواره انسان مثبت اندیش باشد و ذهن انسان مملو از افکار خوب بوده و یکی از دلایل پیروزی حضرت یوسف بر نفس اماره همین افکار پاکی است.

وی گفت: استغفار باز کردن تمام درها بوده و خداوند متعال می‌فرماید:« دو تا امان دارید، یکی پیامبر و دیگری استغفار و ای پیامبر تا تو در میان آن‌ها هستی، خداوند آن‌ها را مجازات نخواهد کرد و نیز تا استغفار می‌کنند، خدا عذابشان نمی‌کند.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی افزود: روز تاسیس بسیج مستضعفین را در سال ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) را تبریک عرض کرده و در این برهه حساس هر کس به در حق امت اجحاف بکند گناه کبیره بوده که رهایی از آن سخت است چون به یک امت مدیون می‌شود.

وی اضافه کرد: رسول خدا (ص) می‌فرماید: «خداوند کسانی را که در دنيا مردم را عذاب می‌کنند، عذاب می‌دهد.

امام‌جمعه خوی ادامه داد: از جمله مصادیق این حدیث نبوی کسانی هستند که به خاطر مطامع اندک دنیوی، کالاهای اساسی، احتیاجات و آنچه برای مردم ضروری است که مصداق این حدیث گرانفروش‌ها هستند.

وی عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام نفرین کرده کسی را که امتش را گرفتار سختی کند و در روایتی هم فرمود اگر کسی شبی آرزو کند که فردا فلان جنس گران شود خدا عمل چهل ساله‌اش را حبط می‌کند.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی گفت: دولت باید در اسرع وقت نرم‌افزار و سامانه‌ای برای کارخانجات تهیه کند تا معلوم شود هر کارخانه تولید، قیمت، نوسانات قیمتش چقدر است و تمام علل به صورت شفاف در آن سامانه ارائه شود.

وی اظهار کرد: دولت باید مشکلات و گرانی را بررسی و برطرف کند و آن کسانی که گران فروشی می‌کنند دچار کم‌کاری و خیانت می‌شوند و دولت باید به شدت وارد عمل شود.

 

 

انتهای پیام
captcha