اصلاح زندان‌ها آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد
کد خبر: 4019122
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
رئیس فرهنگی اداره زندان‌های کرمان:

اصلاح زندان‌ها آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

رئیس فرهنگی اداره زندان‌های کرمان در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه زندان دماسنج جامعه است، گفت: اگر بتوانیم زندان را اصلاح کنیم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

حجت‌الاسلام علی مقبلی رئیس فرهنگی اداره زندان‌های کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام علی مقبلی رئیس فرهنگی اداره زندان‌های کرمان با حضور در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با  حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان  امروز  16آذرماه دیدار و گفت‌وگو کردند.

حسین اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در این دیدار با بیان اینکه سختی کار کارکنان زندان بر کسی پوشیده نیست، گفت: آماده هرگونه فعالیت فرهنگی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در زندان هستیم‌.

وی با تأکید بر لزوم اجرای فعالیت‌های گسترده در حوزه پیشگیری آسیب‌های اجتماعی، اظهارکرد: فعالیت‌های فرهنگی از مهمترین عوامل کاهش تخلفات در زندان است. جنوب کرمان استعداد‌های هنری بی نظیری دارد و استعداهای هنری بسیار خوبی نیز در بین زندانیان هست که باید این استعداد‌ها را کشف و حمایت کرد.

حجت‌الاسلام علی مقبلی، رئیس فرهنگی اداره زندان‌های کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه زندان دماسنج جامعه است، گفت: اگر بتوانیم زندان را اصلاح کنیم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

وی خواستار حضور هنرمندان در زندان شد و تصریح کرد: زندانی، افسرده است. قطعا با حضور هنرمندان داخل زندان و آشنا شدن با برنامه‌های فرهنگی امید بیشتری به زندگی آینده پيدا می‌كند.

مقبلی توسعه منطقه را در گرو توسعه فرهنگی دانست و عنوان کرد: یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های سازمان زندان‌ها در جهت اصلاح و تربیت مددجویان برنامه‌های فرهنگی است به گونه‌ای که امنیت زندان‌ها در گرو فعالیت‌های فرهنگی می‌باشد و هرچه فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی در زندان‌ها بیشتر شود آسایش و آرامش بیشتری بر زندان حاکم می‌شود.

در این دیدار بر تعامل بیشتر و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری، برای فرهنگ‌سازی در مجموعه زندان، تقویت کتابخانه‌های زندان و راه‌اندازی انجمن‌های فرهنگی و هنری در زندان بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مقرر شد در این رابطه تفاهم نامه‌ای بین اداره کل زندان‌های استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان منعقد گردد.

انتهای پیام
captcha