آسیب‌های اجتماعی با استفاده از رسانه قابل حل است
کد خبر: 4019675
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲

آسیب‌های اجتماعی با استفاده از رسانه قابل حل است

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، گفت: اختلافات و آسیب‌های اجتماعی را می‌توان با فرهنگ‌سازی و ارتقا دانش اجتماعی و حقوقی از طریق استفاده از ظرفیت رسانه‌ها بهبود بخشید.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، ۱۸ آذر، در جلسه بررسی چگونگی بهبود عملکرد فضای رسانه‌ای استان ضمن تبریک روز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار کرد: اهمیت کار فرهنگی و تبیینی در واقعه عظیم کربلا نمایان شد زیرا امام حسین (ع) و یاران باوفایش رستاخیز بزرگ کربلا را رقم زدند ولی بعد از آن بود که قیام و هدف قیام کربلا با فعالیت‌های تبیینی و فرهنگی حضرت زینب (س) منعکس و منتقل شد.

ور افزود: رسانه و فضای رسانه‌ای در جامعه امروز بسیار تأثیرگذار بوده و در تمام سطوح زندگی افراد و برنامه حاکمیت نقش پر رنگی دارد.

عتباتی بیان کرد: هر موضوعی الزامات خاص خود را دارد که از جمله آن مقوله خبر و کار رسانه‌ای و فرهنگی است که باید در مدار قانون باشد زیرا رسانه به عنوان عیون تک تک افراد جامعه بر عملکردها نظارت و نقد سازنده انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: باید ارتباط بدنه دستگاه‌ها با رسانه‌های استان تقویت شود و از ظرفیت آن‌ها بیشترین استفاده را کرد و اجازه نداد این فضا تبدیل به فضای مسموم و مخرب شود.

 رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: می‌توان با قاعده‌مند و حمایت از کار رسانه‌ای سالم و سازنده و برخورد با افرادی که فضای جامعه را با نشر اکاذیب و محتواهای ناسالم مسموم می‌کنند باید برخورد کرد.

وی گفت: بسیاری از اختلافات و آسیب‌های اجتماعی را می توان با فرهنگ‌سازی و ارتقا دانش اجتماعی و حقوقی از طریق استفاده از ظرفیت رسانه‌ها بهبود بخشید و باید رسانه‌ها در ارتقای سطح آگاهی حقوقی جامع پیشگیری از وقوع جرم و بهبود مناسبت‌های اجتماعی تلاش کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی عنوان کرد: خطرات و تهدیداتی در فضای مجازی برای خانواده‌ها وجود دارد که نیاز به اطلاع‌رسانی داشته و باید با برنامه‌ریزی به سمت و سوی نظارت عمومی و همگانی و قانونی رسانه‌ها، در جهت افزایش ظرفیت اعتماد مردمی حرکت کرد.

 

انتهای پیام
captcha