گلایه امام‌جمعه خوی از عدم حضور مسئولان در نماز جمعه
کد خبر: 4019827
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹

گلایه امام‌جمعه خوی از عدم حضور مسئولان در نماز جمعه

امام‌جمعه خوی گفت: از عدم حضور طولانی‌مدت بعضی از مسئولان در نماز جمعه گله‌مندیم و این در حالی است که آن بزرگواران انتظار دارند، امام‌جمعه در برنامه‌هایشان شرکت و حمایت کند، اما به مهمترین وظیفه خود که حضور در بین صفوف مردم در نماز جمعه است عمل نمی‌کنند.

حجت الاسلام حجت قاسم‌خانی امام جمعه خویبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امام‌جمعه خوی، ۱۹ آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار را تبریک عرض می‌کنم و طبق منویات مقام معظم رهبری که فرمودند «لحظه‌لحظه‌ کار پرستاری، حسنه‌ای الهی است، مطمئن باشید که هر لحظه‌ای، ثانیه‌ای، دقیقه‌ای که در این کار، با توجه به احساس تکلیف در مقابل بیمار، در مقابل انسان دردمند می‌گذرانید، یک حسنه‌ای را از خدای متعال و یک پاداش اجری را از حضرت ربوبی دریافت می‌کنید و هیچ ثانیه‌ای در محاسبات الهی از بین نمی‌رود.»

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی بیان کرد: وجود حضرت زینب(س) جمع همه خوبی‌های انسانی و زیبایی‌های الهی بوده و در فرهنگ اسلام ناب، آن حضرت مصداق بارز انسان کامل است.

وی ادامه داد: از طرفی اصلی‌ترین شأن و وظیفه ما نسبت به انسان‌های کامل، الگوبرداری و سرمشق‌گیری از آن‌ها بوده و سه شاخصه معرفت، بصیرت و شجاعت از ویژگی‌های آن بزرگوار  جهت الگو برداری و درس محسوب می‌شود.

امام‌جمعه خوی تصریح کرد: محور اول و بنیادین فضایل والای زینبی، معرفت الهی آن بانوی بزرگ عالم هستی و باور عمیق ایشان به حقیقت توحید و به تَبَع آن، شناخت و معرفت به اصل نبوت و امامت است، آنحضرت، هم راه‌شناس بود و هم راهنماشناس و طبق فرمایش امیرالمؤمنین(ع): «از این‌رو هر که در توحید باورمندتر باشد، حائز مراتب بیشتری از حیات حقیقی است.»

وی گفت: ویژگی دوم حضرت زینب(س) بصیرت بوده و ثمره بصیرت در تشخیص حق از باطل در هر شرایط و عمل به موقع و به هنگام بروز و ظهور پیدا می‌کند و آن حضرت موقعیت را شناخت و طبق آن موقعیت، انتخابی صحیح و به‌هنگام داشت. 

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی اضافه کرد: یکی از رموز موفقیت حضرت زینب(س) در غلبه بر حوادث تلخ آن روزگار دشمن‌شناسی و اتخاذ عکس‌العمل متناسب بود.

وی افزود: طبق منویات مقام معظم رهبری که می‌فرمایند: می‌خواهم به شما و به هر کسی که این حرف را خواهد شنفت بگویم دشمن را بشناسید، یکی از خطراتی که هر ملّتی را تهدید می‌کند این است که دشمنِ خودش را نشناسد، دشمنِ خودش را دشمن نداند؛ یا دوست بداند یا بی‌طرف بداند؛ این خطر خیلی بزرگی‌ است، این خواب‌رفتگی است و هم دشمن را بشناسید، هم روش‌های‌ دشمنی‌اش را بشناسید؛ ببینید چه‌جوری دشمنی می‌کند و دچار غفلت نشویم؛ اگر غفلت کردیم، غارت خواهیم شد؛ اگر غفلت کردیم، شبیخون به ما زده خواهد شد؛ غفلت نکنیم». 

امام‌جمعه خوی عنوان کرد: نباید به خواب غفلت برویم و حرف دشمنان اعتماد کنیم و طبق گفته دشمنان، ایران در مذاکرات جدیت ندارد در حالی که این تهمت مناسب خود آن‌ها است و دولت باید مواظب باشد که غفلت نکند. 

وی ادامه داد: از عدم حضور طولانی‌مدت بعضی از مسئولان در نماز جمعه گله‌مندیم و این در حالی است که آن بزرگواران انتظار دارند، امام‌جمعه در برنامه‌ها شرکت و حمایت‌شان کند، اما به مهمترین وظیفه خود که حضور در بین صفوف مردم در نماز جمعه است عمل نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی گفت: عدم نظارت یا نظارت سست بر قیمت‌ها، تالارها و اماکن عمومی باعث بروز ناهنجاری‌ها شده است که نیاز به توجه ویژه دارد.

 

 

انتهای پیام
captcha