مذاکرات تنها برای رفع تحریم‌ها انجام می‌شود
کد خبر: 4019839
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
امام جمعه شهرکرد:

مذاکرات تنها برای رفع تحریم‌ها انجام می‌شود

امام جمعه شهرکرد گفت: امروز مذاکرات تنها برای رفع تحریم‌ها انجام می‌شود و اگر طرف‌های مقابل در میدان عمل صداقت خود را نشان بدهند، برجام نیز باقی خواهد ماند.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهامحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد ۱۹ آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به موعظه قرآنی در سوره مبارکه انفال آیات ۲۸ و ۲۹، اظهار کرد: خداوند در این آیات می‌فرمایند که مراقب باشید اسیر مال و فرزندان نشوید بلکه در کنار عمل به وظایفتان در قبال آنان، مبادا توقع در آنان ایجاد کنید که برای پاسخ به توقعات زیاده از حد آنان ناچار شوید امر خدا را زیر پا قرار دهید، مال حرام وارد زندگی کنید، خمس و زکات را پرداخت نکنید که در این صورت دچار عذاب دوزخ خواهید شد.

وی ادامه داد: بر طبق این آیات شریفه، مال، همسر و فرزندان وسیله آزمایش و امتحان انسان هستند و نباید در ازای برآورده ساختن توقعات زیاده از حد آنان، دین را قربانی کرد و از خدا غافل شد.

نکونام با اشاره به مناسبت‌های پیش رو و با تبریک میلاد فرخنده حضرت زینب(س) و روز پرستار، بیان کرد: این بانوی مکرم بهترین امتحان را در محضر پروردگار عرضه کرد و با چشم‌ بستن بر همسر و فرزندان و دل کندن از عزیزترین‌هایش در راه خدا، برای دین استقامت کرد و خطبه خواند و راه حسین(ع) را ادامه داد و مکتب حسینی را با برافراشته نگه داشتن علم امامت و ولایت و اسلام ناب تداوم بخشید.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه زینب(س) ایمان را در خود نهادینه کرد، گفت: آن حضرت خدا را عبادت کرد، از غیر خدا گذشت و خدا نیز به شخصیتش عظمت بخشید. این سنت خدا برای همه انسان‌ها مصداق دارد از جمله امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری که با دینداری و گذشت از همسر و فرزندان و مال و منال دنیوی و جهاد در راه خدا به این مقام والا دست یافتند و در سایه جهاد اکبر پاداش الهی دریافت کردند.

نکونام با اشاره به ۱۹ آذرماه سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام(ره) در سال ۱۳۶۳، بیان کرد: تأکید مقام معظم رهبری در خصوص بازسازی ساختار فرهنگی در کشور و مبتنی ساختن فرهنگ بر فرهنگ ناب اسلامی نشانگر این دیدگاه ایشان است که حتی با وجود گذشت ۴۲ سال از انقلاب اسلامی نباید ناامید شد و تا آخرین لحظه و تا آخرین حد توان برای حاکم شدن اسلام ناب نباید دست از تلاش برداشت، اگر راهی را اشتباه رفتیم باید بازگردیم و شجاعت بیان داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با تأکید بر ضرورت بازسازی انقلابی فرهنگ در تمامی ساحت‌ها از جمله دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اخیرا شورای عالی انقلاب فرهنگی را بازسازی کردند اما باید بدانیم که همگان باید خود را با دیدگاه‌های رهبری وفق دهند و درک کنند که مراد ایشان از بازسازی فرهنگی چیست و دانشجویان و دانش‌آموزان در کدام عرصه باید تربیت شوند و به کجا باید برسند.

نکونام با گرامیداشت روز پرستار، توضیح داد: این قشر افتخارآفرین و بالنده در جولانگاه کرونا درخشیدند و نوعدوستی و توانمندی ایمانی خود را به منصه ظهور گذاشتند و در این راه جان خود را نیز فدا کردند. خانواده‌های این شهدای مدافع سلامت نیز مانند خانواده‌های شهدای دفاع مقدس بر خود بالیدند که عزیزان خود را در عرصه خدمت به مردم تقدیم کردند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه پرستاران نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی نیز دارند، گفت: این مشکلات باید مورد توجه قرار گیرد و رفع شود تا نشاط و بالندگی آنان برای خدمت در عرصه مهم سلامت تضمین گردد.

نکونام پیش بردن مذاکره با مذاکره از سوی طرف‌های غربی مذاکرات را یادآور شد و تأکید کرد: برای پیشبرد مذاکرات در وهله نخست باید تمامی تحریم‌های مغایر با برجام رفع شود، سپس سند راستی‌آزمایی اقدامات طرف مقابل و نیز تضمین‌های لازم باید ارائه شود. آنان تا کنون و به‌حد کافی جولان دادند و خسارت فراوانی را تحمیل کردند و امروز این اجازه به آنان داده نمی‌شود.

خطیب نماز جمعه شهرکرد تصریح کرد: امروز مذاکرات تنها برای رفع تحریم‌ها انجام می‌شود و اگر طرف‌های مقابل در میدان عمل صداقت خود را نشان بدهند، برجام نیز باقی خواهد ماند. مسئولان امروز ایران با هوشیاری و بصیرت پای میز مذاکره می‌نشینند و هدفی جز رفع تحریم و نتیجه گرفتن ندارند که امید است با همین شجاعت راه را ادامه دهند، ما اجازه تکرار مصائب گذشته را نخواهیم داد.

نکونام مسئله آب را مشکل اساسی استان و بسیاری از مناطق کشور برشمرد و توضیح داد: اصل و اساس در مسئله آب رجوع به ذات اقدس باریتعالی است و نباید از این موضوع غافل شویم. به‌جای متهم ساختن یکدیگر مردم را به نیایش و حضور در محضر پروردگار و دعا و استغاثه و التماس دعوت کنیم که امروز در اصفهان شاهد این اتفاق و اقامه نماز باران هستیم؛ در دعاها و ارتباط با پروردگار، در فاصله نمازها و در هر لحظه دعای اصلی ما این باشد که گره از کار ما بگشاید و رحمت خودش را بر ما نازل فرماید.

انتهای پیام
captcha