مطالبه‌گری از مدیران امور قرآنی مصداق «اصل اساسی امر به معروف»
کد خبر: 4020747
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
یادداشت

مطالبه‌گری از مدیران امور قرآنی مصداق «اصل اساسی امر به معروف»

مشاور قرآنی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: پایبندی زمامداران و مسئولان دولتی و نهادی به پذیرش متواضعانه نظارت مردمی و نقد منصفانه و سازنده و انجام وظیفه پاسخگویی شفاف، صادقانه و محترمانه به مردم به عنوان ولی‌نعمتان انقلاب انتظاری بجا و اقدامی منطقی، ارزشمند و شایسته قدرشناسی خواهد بود.

مطالبه‌گری از مدیران قرآنی مصداق «اصل اساسی امر به معروف

به گزارش ایکنا،‌ پس از اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چند انتصاب در معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد انجام داد، شاهد انتشار بیانیه اعتراض جمعی از فعالان قرآنی کشورمان بودیم. به دنبال این بیانیه، نامه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعیدرضا عاملی،‌ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزرای علوم و ارشاد نیز منتشر شد که نشان می‌دهد دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی از سه ماه قبل بحث انتصاب در حوزه امور قرآنی و توجه به طرح تصویب شده شاخص‌های انتصاب مدیران را ابلاغ کرده است.

در پی این اخبار حسین اسدی، مشاور قرآنی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در یادداشت کوتاهی موضع خود را اعلام کرده و چنین مطالبه‌گری‌هایی را مصداق «امر به معروف و نهی از منکر» دانسته است. مشروح این یادداشت به شرح زیر است.

«بسم‌‌الله الرحمن الرحیم

به نظر می‌رسد کلیت این اقدام بر اساس اصول شفافیت‌خواهی، مطالبه‌گری و نظارت مردمی با هدف کمک به روند اصلاح امور، در پرتو آموزه قرآنیِ انسان‌ساز و جامعه‌ساز «امر به معروف و نهی از منکر»، در خور ستایش و تحسین است.

از طرف دیگر، پایبندی زمامداران و مسئولان دولتی و نهادی به پذیرش متواضعانه نظارت مردمی و نقد منصفانه و سازنده و انجام وظیفه پاسخگویی شفاف، صادقانه و محترمانه به مردم به عنوان ولی‌نعمتان انقلاب - همچنان‌که علاوه بر تأکیدات دینی، مورد مطالبه و تاکید امام قرآنی انقلاب مدظله بوده و نیز در رأس شعارهای ارزشی دولت آیت‌الله رئیسی هم قرار دارد - انتظاری بجا و اقدامی منطقی، ارزشمند و شایسته قدرشناسی خواهد بود.

بدون تردید، آن‌چه بیش از همه در سنوات ابتدایی گام دوم انقلاب مورد نیاز است، هم‌گرایی و هم‌افزایی بیش از پیش میان خادمان ملت در همه دستگاه‌ها و آحاد مردم به ویژه جوانان عزیز و دغدغه‌مند است که نویدبخش جاری‌ شدن هدفمند امور در مجاری صحیح آن به سوی آرمان‌های بلند و تمدنی انقلاب اسلامی خواهد بود.

در این میان، پروژه بزرگ و بالنده توسعه فرهنگ قرآنی در کشور، به تعبیر رهبری عظیم‌الشأن انقلاب حفظه‌الله «کاری راهبردی» است که تحقق این مهم، توجه و اهتمام بیش از پیش مسئولان کشور به‌ویژه قوای مقننه و مجریه را برای تأمین شایسته امکانات و منابع مالی و زمینه‌سازی و تسهیل اجرای امور به دست مردم، می‌طلبد.

ان‌شاءالله همگان از دولت و ملت و نخبگان، دوشادوش هم، در مسیر ایجاد تحولی بزرگ در سیاست‌ها، کلان‌روندها، برنامه‌ها، ساختارها و فرایندهای پویای قرآنی، با تکیه بر توان نیروی انسانی کارآمد، جوان، متخصص و تحول‌گرا، مشمول توفیقات الهی و عنایات ثقلین مبارکین باشند.»

انتهای پیام
captcha