برگزاری دوره‌های تخصصی قرآن در شعبه 31 دارالقرآن الکریم اصفهان
کد خبر: 4020911
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲

برگزاری دوره‌های تخصصی قرآن در شعبه 31 دارالقرآن الکریم اصفهان

مسئول شعبه 31 دارالقرآن الکریم اصفهان از برگزاری دوره‌های تخصصی حفظ و قرائت قرآن کریم ویژه آقایان در این مؤسسه خبر داد.

دوره حفظ آسان کل قرآن کریم

محمدرضا الهی‌دوست، مسئول شعبه 31 دارالقرآن الکریم اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: این شعبه از زیرمجموعه‌های دارالقرآن الکریم استان است که ابتدای سال جاری تأسیس شد و به‌صورت تخصصی در زمینه حفظ و قرائت قرآن کریم ویژه آقایان فعالیت می‌کند. هدف از تأسیس این شعبه، عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، ترویج زیبا خواندن قرآن کریم و شناسایی و تربیت استعدادهای قرآنی است.

وی افزود: در حال حاضر، 40 نفر در این شعبه مشغول فراگیری قرآن هستند. قرآن‌آموزان تعیین سطح می‌شوند و براساس آن به آنها پیشنهاد می‌شود که در کدام دوره می‌توانند شرکت کنند.

مسئول شعبه 31 دارالقرآن الکریم اصفهان بیان کرد: دوره‌های حفظ آسان قرآن کریم همراه با مفاهیم و ترجمه واژگان، حفظ تخصصی قرآن، حفظ جزء سی‌ام قرآن با عنوان سوره‌های مهربانی و آموزش فنون قرائت و ترتیل قرآن کریم با عنوان طرح تلاوت در این شعبه برگزار می‌شود.

الهی‌دوست ادامه داد: این دوره‌ها در دو گروه سنی 8 تا 15 سال و 16 سال به بالا برگزار می‌شود و دوره حفظ جزء سی‌ام قرآن یا طرح سوره‌های مهربانی مختص گروه سنی 8 تا 12 سال است.

وی اضافه کرد: دوره حفظ آسان قرآن کریم مبتنی بر شاخص‌هایی نظیر تسلط بر قرائت صحیح درس مورد نظر، آشنایی با لغات و واژگان، ترجمه صحیح دروس، حفظ آیات به‌صورت قطعه‌قطعه و دسته‌بندی شده و نوشتن درس مورد نظر در دفاتر مخصوص به منظور تثبیت آن در ذهن است. از میان پنج نوع ترجمه‌ای که برای قرآن کریم وجود دارد، ترجمه تحت‌اللفظی و توضیحی و تفسیری برای قرآن‌آموزان تدریس می‌شود.

مسئول شعبه 31 دارالقرآن الکریم اصفهان از جمله برنامه‌های این شعبه در سال آینده را تأسیس مدرسه قرآنی حفظ خواند و گفت: در حال آماده‌سازی مقدمات مربوط به تأسیس این مدرسه هستیم.

یادآور می‌شود؛ شعبه 31 دارالقرآن الکریم اصفهان در خیابان بزرگمهر، جنب بیمارستان صدوقی، کوچه شماره 36 واقع شده است و علاقه‌مندان برای ثبت نام در دوره‌ها و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 09358832733 تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha